به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نبی الله پاسبان عیسی لو افزود: ورودی به مخازن سدهای استان از اول سال آبی تاکنون 147 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: هم اکنون 72 درصد ظرفیت مخازن سدهای در دست بهره برداری استان پر شده و به حجم 217 میلیون متر مکعب رسیده است.

او همچنین اظهار کرد: بدلیل روان آب های مناسب در رودخانه های استان از 48 سد در دست بهره برداری 10 سد استان از جمله سبلان، سقزچی و لیکوان سرریز شده و برای اولین بار در طول 10 سال اخیر چهار سد استان آبگیری و ذخیره سازی شده است.

وی افزود: پس از بارش های موثر اخیر هم اکنون استان از وضعیت آبی مطلوبی نسبت به سالهای گذشته برخوردار شده است.

وی با اشاره به افزایش بارندگی ها در ماههای اخیر اظهار کرد: میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی 95-96 تاکنون به بیش از 220 میلی متر رسیده که نسبت به متوسط بلند مدت 10 درصد افزایش داشته است.

در سال های اخیر ذخایر و منابع آبی استان اردبیل کاهش یافته طوری که سالانه ۱۵ سانتیمتر از سفره های زیرزمینی استان بویژه در دشت اردبیل پایین می رود ، این دشت جز دشت های ممنوعه بوده و اگر به همین منوال پیش رود در آینده جز دشت های ممنوعه بحرانی خواهد شد.

کارشناسان وجود چاه های غیر مجاز را در برداشت های بی رویه از آب دخیل می دانند و معتقدند 509 چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد که اغلب آنها در حوزه بالها رود ودره رود مورد استفاده مردم است و برای جلوگیری از این معضل تلاشوجود دارد که اغلب آنها در حوزه بالها رود ودره رود مورد استفاده مردم است و برای جلوگیری از این معضل تلاش می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621653
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.