حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به ایام اعتکاف، اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که همه ساله در مساجد برگزار می‌شود و جزو توصیه‌هایی است که باید به آن اهتمام داشت، مسئله اعتکاف است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با بیان اینکه ایام اعتکاف بعد از انقلاب اسلامی با استقبال بیشتری روبرو بوده است، ادامه داد: مسئله اعتکاف در حوزه فرهنگی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم جامعه دینی است و جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در 150 مسجد در استان البرز با حضور جوانان پویا برگزار می‌شود، بیان کرد: مسئله اعتکاف یک عبادت فردی است که به مدت 3 روز در مساجد انجام و علایق دنیوی در آن کنار گذاشته می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری اعتکاف در مساجد استان البرز در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به 15 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود که امسال نزدیک به 17 هزار نفر در مساجد استان البرز معتکف شوند.

وی با اشاره به اینکه به ائمه مساجدی که در آنجا اعتکاف برگزار می‌شود، توصیه شده که خود در مساجد برای رسیدگی بهتر به امور معتکف شوند، عنوان کرد: با نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس هماهنگی‌های لازم جهت تامین امینت، نظم و بهداشت صورت گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه در مساجد استان البرز نزدیک به 250 نفر مبلغ و مبلغه برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی حضور دارند، خاطرنشان کرد: کتبی با محوریت اعتکاف و مسائل مربوط به آن در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد و بنرهایی در مورد دعای ماه رجب در مساجد به جهت استفاده نصب شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه تاکنون هیچ کمکی از طریق دستگاه‌های دولتی به مساجد در زمینه اعتکاف نشده است، تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کمک کنند و تا کنون هر فعالیتی که در این زمینه در مساجد انجام می‌شود، از طریق خود مردم است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اعتکاف از خود شرکت کنندگان دریافت می‌شود و این برنامه پرمعنویت به صورت کاملا مردمی اداره می‌شود، اضافه کرد: هیچ دستگاه و ارگانی در موضوعات اعتکاف دخالتی ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612412
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.