به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ در گردهمایی که در محل اتاق جلسات شهرداری برگزار شد، شهردار اردبیل در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی در سفرهای درونشهری اردبیل خبر داد .

حمید لطف اللهیان با اشاره به اقلیم متفاوت و سردسیر شهر اردبیل نسبت به اغلب شهرهای ایران، تصریح کرد: حمل و نقل عمومی در شهر اردبیل با اقلیم سرد همه ساله با چالش هایی روبرو بوده و در واقع عمده سفرهای درون‌شهری با وسایل نقلیه شخصی انجام می پذیرد، بنابراین لزوم برنامه ریزی برای افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی احساس می شود .

وی با اذعان به اینکه در سال گذشته ۳۵ روز برفی و ۸۷ روز یخبندان را در سطح شهر اردبیل تجربه کردیم و این ما را ملزم می کند تا سفرهای درونشهری را به سمت وسایل حمل و نقل عمومی سوق دهیم، تصریح کرد: روزهای برفی طولانی مدت در اردبیل به دلیل استفاده زیاد شهروندان از وسایط نقلیه شخصی، شاهد حوادث و تصادفات بیشتری هستیم که همین موضوع اهتمام بیشتر برای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اردبیل را ضروری می نماید .

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود و به دنبال طرح پیشنهاد به کارگیری "برنامه نرم افزاری نوید" در ناوگان تاکسیرانی شهر اردبیل از سوی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، اظهار کرد: به نظر می رسد برای به کارگیری سامانه نوید در ناوگان تاکسیرانی شهر اردبیل، لازم است تجربیات، نقاط ضعف و قوت استفاده از این سامانه در سایر نقاط احصا شده و ابتدا در برخی خطوط تاکسیرانی به صورت پایلوت به کار برده شود و در صورت موفقیت طرح و به منظور گسترش آن در کلیه ناوگان تاکسیرانی اردبیل همزمان آموزش های لازم نیز ارائه گردد .

لطف اللهیان همکاری نزدیک اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با تاکسیرانی شهرداری اردبیل تا به امروز را ایده‌آل خواند و با بیان اینکه یقین داریم همکاری در این حوزه هم نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد ما در کنار ارتقا کیفیت ترافیک و همچنین ارتقا فرهنگ ترافیک؛ به مقوله توسعه سخت افزاری اقدام کنیم، که این موضوع هم می تواند در ذیل سامانه نوید قرار بگیرد .

مسعود طبیبی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز در این گردهمایی از تلاش‌های صورت گرفته برای زیباسازی شهری و فضای سبز شهر اردبیل قدردانی کرد و افزود: برای رسیدن به حمل و نقل پویا، وزارت کشور نسبت به تشکیل سازمان های تاکسیرانی در شهرها اقدام کرده است .

طبیبی همچنین با تشریح جزئیات و منافع اجرای برنامه هوشمند "سامانه نوید" در ناوگان تاکسیرانی، از مطالعات اجرای این طرح به طور همزمان در شهرهای بزرگ کشور خبر داد .

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.