به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان البرز با فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند ثبت نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، افزود: گزارش مراجع چهارگانه به هیات های اجرایی اغلام شده است.
وی با بیان اینکه در برخی استان ها 3 انتخابات در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود ولی در البرز 2 انتخابات پیش رو داریم، ادامه داد: در 6 شهر استان که اعضای شورای آن 5 تا 7 نفر هستند انتخابات به صورت مکانیزه برگزار می شود و یک شهر نیز با 9 نفر عضو آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد ولی هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.
حقیقی به تبلیغات و اقدامات کاندیداهای احتمالی پیش از موعد مقرر اشاره کرد و گفت: اکنون در حال بررسی و رصد این فعالیت هستیم، از همه ذی نفعان انتظار می رود به جد قانون را رعایت کنند چراکه زیاده خواهی از قانون از ناحیه هیچ کس قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه تنها 2 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نمی شود افزود: در این رابطه پوشش مخابرات در تمامی نقاط استان مورد بررسی قرار گرفته و موانع و مشکلات آن طی جلسه ای با مسئولان امر برطرف شده است.
معاون استاندار اضافه کرد: امنیت انتخابات از اهم امور است که در قالب عمومی و خاص روز انتخابات در دستور کار قرار گرفته و طرح امنیتی در این رابطه تدوین شده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش برای برگزار کنندگانن انتخابات گفت: آموزش های عمومی و تخصصی انجام شده و تمامی فرمانداران، بخشداران و زیر مجموعه آنها آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات دارند.
حقیقی با استناد به بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ آرا مردم به عنوان امانت و حق الناس افزود: بر این اساس باید ارکان انتخابات را به معنای واقعی جاری و عملیاتی کنیم و از رای مردم به عنوان امانت نگهداری کرده و در نهایت نیز منتخب آنها را معرفی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: حضور با شکوه مردم منوط به حصول اطمینان از سلامت و حفظ قانون در انتخابات است بنابراین در این رابطه اهتمام ویژه ای وجود دارد.
معاون سیاسی استانداری البرز با اشاره به اینکه در سایه رعایت قانون و حفظ امنیت انتخابات شائبه ها و حواشی احتمالی خنثی خواهد شد، گفت : با رعایت مقوم های انتخابات، اعتماد، رضایت و مشارکت به معنای واقعی حاصل می شود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.