به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه در اولین نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان البرز، افزود: به همین منظور دستگاه قضایی نیز از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهد کرد و به همه روسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام می‌کنیم که نباید دستوری صادر کنند که منجر به توقف فعالیت واحدهای تولیدی شوند.
وی اضافه کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب، تکلیف مضاعفی برای همه ایجاد شده و هر کمکی که در زمینه حمایت از تولید و اشتغال شود ارزشمند و قابل تقدیر است.
فاضلیان با اشاره به اینکه حمایت دستگاه قضایی از ارگان‌ها یا واحدهای تولیدی چشم بسته نخواهد بود، تاکید کرد: برخی اهلیت سرمایه‌گذاری را ندارند و معمولا یا از سر ناآگاهی و یا با دور زدن قانون زمینه هدر رفت منابع و سرمایه‌های کشور را فراهم می‌آورند.
وی ادامه داد: هدفگذاری امسال برای حمایت از تولید و اشتغال به معنای آن نیست که تولید کننده‌ای قوانین را دور زده و بخواهد فعالیت خود را ادامه دهد.
رئیس کل دادگستری البرز گفت: این انتظار وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی نیز تمرکز دقیقی داشته باشند و اجازه ندهند یک واحد تولیدی فعالیت خود را شروع کند و سپس وارد فاز نظارت شود، بلکه باید از همان ابتدا نظارت دقیقی در روند اخذ مجوز و فعالیت داشته باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.
وی حمایت دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی را مبتنی بر موازین قانونی دانسته و افزود: حمایت قضایی بدون قید و شرط نیست و تنها از کسانی حمایت می‌کنیم که موانع غیرضرور، دست و پای فعالیت تولیدی آن‌ها را بسته است.
رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تاثیرات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان، گفت: فعالیت‌های این کمیته مختص امسال نیست و از سال 87 در بسیاری از استان‌های کشور تشکیل شده و توانسته اقدامات خوبی انجام داده و به دولت‌ها، فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی معمول کمک‌های قابل توجهی کند.
وی افزود: امیدواریم قوه قضائیه امسال گزارش جامعی از اقدامات خود در این کمیته را به مردم ارائه کند تا برای همگان آشکار شود که کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری تا چه میزان در پایداری و حفظ هزاران شغل تاثیرگذار بوده است.
فاضلیان با اشاره به اینکه فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان البرز از سال 94 کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: طی این دو سال اقدامات ارزشمندی انجام شده و توانسته تاثیر بسیاری در تامین امنیت سرمایه‌گذاری داشته باشد.
وی افزود: شورای گفت‌ و گو و کمیته رفع موانع تولید توانسته‌اند به عنوان دو مرجع مهم حل مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید، تصمیمات تاثیرگذاری بگیرند.
فاضلیان ضمن تاکید بر اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری قصد ورود به حوزه وظایف قانونی شورای گفت‌وگو و کمیته رفع موانع تولید را ندارد،تصریح کرد: این کمیته صرفا به مسائلی ورود پیدا می‌کند که راه حل قضایی برای آن متصور است و ماهیت قضایی دارد در نتیجه حل آن از عهده این دو مرجع خارج است.
در نخستین نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری البرز که با هدف بررسی موانع موجود در مسیر فعالیت‌های تولیدی بود، در مورد مشکلات شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی زیبادشت، ماهدشت، محمدشهر و اشتهارد 2طبق دستور رئیس کل دادگستری استان مقرر شد جریمه از شرکت‌هایی که قبلا مجوزهای قانونی را اخذ کرده‌اند گرفته نشود و در مورد شرکت‌هایی که هنوز مجوزهای لازم را نگرفته اند موضوع در تبصره یک ماده 3 قانون حفظ کاربری مورد بررسی قرار گیرد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.