حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا معینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای برگزاری این جشن ها که همزمان با نخستین شب برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود، 498 مبلغ و مبلغه اعزام می شوند.
وی به برنامه های اعتکاف در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی البرز در نظر دارد تا در این ایام در سال جاری 135 گفتمان دینی توسط مبلغین و مبلغات اعزامی در مساجد مجری اعتکاف برگزار کند.
وی از دیگر برنامه های این ایام را در شب شهادت حضرت زینب (س) قرائت دعای 'ام الداوود' دانست و گفت: قرائت این دعا در 286 مسجد انجام می شود.
معینی ادامه داد: از دیگر برنامه های شاخص در این ایام معنوی برنامه 'قرآن در زلال اعتکاف' در 20 مسجد نمونه است که در این برنامه قرائت قرآن و همچنین قرائت سوره های حمد و توحید معتکفین مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه ستاد اعتکاف در نظر دارد تا در سال جاری از تنوع و تعدد برنامه ها خودداری کند، گفت: زیرا شلوغی و ازدیاد برنامه ها باعث می شود تا معتکفین از فضای معنوی اعتکاف دور شوند و اعتکاف یک عبادت فردی است.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اعتکاف در 150 مسجد و مصلای استان برگزار می شود، افزود: تا برگزاری روز مراسم اعتکاف امکان افزایش مساجد وجود دارد.
سال گذشته حدود 15 هزار نفر در این مراسم معنوی در استان شرکت کردند که امسال نیز پیش بینی می شود همین تعداد حضور یابند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.