به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان البرز؛ احمد فاضلیان در مراسم آغاز سال نو که با حضور کارکنان دادگستری و شورای حل اختلاف استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه سال 95 توام با دستاوردهای بزرگی برای دستگاه قضایی استان بوده اظهار داشت: مهمترین شاخص در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها میزان اعتماد مردم و مقبولیت آن دستگاه در افکار عمومی است و اگر دستگاهی می‌خواهد کارایی خود را اثبات کند باید با این شاخص‌ها خود را بسنجد.

وی با بیان اینکه هرچه میزان رضایت‌مندی مردم از دستگاهی بیشتر باشد آن دستگاه نمره قبولی می‌گیرد، بیان کرد: برای رسیدن به شاخص‌ رضایتمندی مردم در قوه قضائیه نیز باید دستگاه قضایی مقتدر، امین و پاک داشته باشیم تا مردم این قوه را ملجا و مرجع تظلم‌خواهی خود بدانند.

فاضلیان با اشاره به برنامه‌های محوری اجرا شده در سال 95، توضیح داد: یکی از برنامه‌های جدی اجرا شده سالم‌سازی دادگستری استان از اقلیت ناپاکی بوده که اعتماد مردم به دستگاه قضایی را هدف قرار داده بودند هر چند تعداد این افراد در برابر 400 نفر از همکاران که در همان مدت مورد تشویق قرار گرفتند بسیار ناچیز بود ولی همین اقلیت می‌توانند به اعتماد مردم لطمه وارد کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای امن برای خدمتگزاران، در کنار سالم‌سازی فضا پیگیری شده و توانسته‌ایم شرایطی را فراهم کنیم تا همکاران بتوانند در شرایطی امن، سالم و بدون دغدغه به ایفای وظایف خود برای تحقق عدالت بپردازند؛ خود را مکلف می‌دانیم از قضات و همکاران دفاع کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز ایجاد فضای همدلی، مودت و دوستی را یکی از برنامه‌های جدی پیگیری شده بیان کرد و گفت: ‌رعایت چند اصل در فضای مدیریت ضروری است تا فضای وفاق و مودت در هر دستگاهی شکل بگیرد که شامل اصول عدم تبعیض، شفافیت، شایسته سالاری و پاسخگویی است.

فاضلیان با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف استان توضیح داد: در یک نظرسنجی که توسط صداوسیما از مردم استان انجام شده 70 درصد مردم از عملکرد دستگاه قضایی استان رضایت دارند و در نظرسنجی دیگری که در شورای تامین انجام شده دستگاه قضایی توانست بالاترین امتیاز را در بین دستگاه‌های حوزه تامین امنیت کسب کند.

وی ادامه داد: زمانی که در سال 94 افتخار خدمتگزاری با عنوان ریاست کل دادگستری استان را کسب کردم شرایط نگران کننده‌ای داشتیم ولی با همتی که از همان ابتدا توسط همکاران شکل گرفت گام‌های بزرگی برداشتیم و در شرایطی که دولت منابع پیش‌بینی شده را اختصاص نداد ولی توانستیم چندین پروژه بزرگ را شروع کنیم که یکی پروژه ساختمان دادگستری کل بود؛ این پروژه تا پایان سال 95 بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که احداث ساختمان فعلی دادگستری 15 سال طول کشیده بود.

فاضلیان افزود: پروژه ساختمان اجرای احکام در همین مدت اجرا و به پایان رسید و پروژه در حال اجرای باغستان و سوله ورزشی تا چندماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز کلنگ‌زنی پروژه‌ها در محمدشهر و فردیس، استقرار دادگستری اشتهارد و چهارباغ در ساختمان‌های واگذار شده را دیگر اقدامات حوزه توسعه زیرساختی بیان و عنوان کرد: با توجه به صدور مجوز فروش یکی از ساختمان‌های دادگستری البرز، امسال با درآمد حاصل از این اتفاق کلنگ احداث دو مجتمع دیگر زده می‌شود تا این نوید را به مردم استان بدهیم با پایان یافتن این پروژه‌ها دیگر استان البرز مشکلی از نظر کمبود فضای اداری ندارد.

توسعه زیرساخت فیبر نوری، نوسازی رایانه‌های مجتمع‌ها، اتصال مجتمع‌ها به شبکه CMS، راه اندازی ابلاغ الکترونیکی و فراخوان راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک بخشی از اقدامات معاونت فناوری و اطلاعات دادگستری استان البرز بود که فاضلیان در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرد.

وی با تقدیر از اقدامات پیش‌رونده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، اجرای آموزش پیش از ازدواج در البرز برای اولین بار در کشور، اجباری کردن تبصره یک ماده 41 قانون حمایت خانواده مصوب 1391، اجرای طرح نماد، مشاوره پیش از طلاق، اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان و برخورد با مال‌خرها را از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده این معاونت برشمرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز میزان ورودی پرونده به محاکم استان در سال 95 را 503 هزار عنوان کرد که بیانگر رشد 5 درصدی ورودی‌ها نسبت به سال 94 است و افزود: در همین مدت میزان پرونده‌های مختومه با رشد 5 درصدی،  506 هزار پرونده بوده که این موفقیت با وجود کمبود 60 درصدی کادر اداری و 50 درصدی کادر قضایی کسب شده است.

وی میزان پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان را 88 هزار پرونده بیان کرد و گفت: در مجموع در سال 95 حدود 87 هزار پرونده مختومه شده که از این تعداد 10 هزار پرونده همراه با صلح و سازش بوده است.

فاضلیان ایجاد معاونت نظارت و پیگیری را از جمله دستاوردهای مهم دادگستری استان در سال 95 برشمرد و اضافه کرد: این معاونت برای اولین بار در کشور در البرز ایجاد شد و در همین مدت کم توانست تاثیر مهمی در زمینه هماهنگی و کاهش پرونده‌های مانده و مهم داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608728
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.