علیرضا ترابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براین اساس، به ازای هر 12 هزار و 500 تا 15 هزار نفر یک پایگاه سلامت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر یک مرکز سلامت جامعه در نظر گرفته می شود.
در این مراکز و پایگاه ها به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک نفر مراقب سلامت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر 3 پزشک، 3/1 تا 4 کارشناس سلامت محیط و کار، یک کارشناس تغذیه و یک روانشناس تامین می شود.
وی افزود: تکمیل پوشش شبکه بهداشتی درمانی دولتی مشتمل بر واحدهای موجود قبلی شامل 5 مرکز و 2 پایگاه سلامت، بهبود استاندارد و تکمیل نیروی انسانی از طریق جذب 20 نیروی بهداشتی شامل پذیرش، کارشناس بهداشت، کارشناس سلامت محیط و کار و روانشناس و تغذیه، بخشی از این طرح است.
وی بهبود استاندارد تجهیزات اداری و پزشکی با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال، بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی و تعمیرات اساسی واحدهای تابعه با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال را از دیگر اقدام های صورت گرفته، برشمرد.
ترابی گفت: راه اندازی و تجهیز مراکز سلامت جامعه با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد و پانصد میلیون ریال و راه اندازی تعداد 34 پایگاه سلامت از طریق واگذاری مدیریتی به بخش خصوصی با هزینه تجهیز بالغ بر 14 میلیارد ریال و هزینه قرارداد ماهیانه بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بخش دیگری از کارهای انجام شده برای اجرای این طرح است.
وی با اشاره به وجود 24 پزشک،30 نیروی بهداشتی شامل پذیرش، کارشناس بهداشت، کارشناس سلامت محیط و کار، روانشناس و تغذیه در مراکز دولتی، افزود: راه اندازی آزمایشگاه آب شهرستان با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون ریال، راه اندازی آزمایشگاه سل شهرستان با هزینه ای بالغ بر 350 میلیون ریال، تامین مکمل های دارویی چهارگانه مورد نیاز جمعیت هدف شامل قرص آهن، اسید فولیک برای مادران باردار و شیرده، قطره آهن و مولتی ویتامین، از دیگر اقدامات سال گذشته به شمار می رود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فردیس درباره مقایسه ساختار شبکه بهداشت این شهرستان قبل و بعد از اجرای طرح نظام سلامت خاطرنشان کرد: مجموع مرکز و پایگاه قبل از اجرای برنامه طرح تحول 12 واحد و قبل از سال 93 به 40 واحد رسیده است که بعد از سال 93 نیز این تعداد به 53 مرکز و پایگاه در این شهرستان افزایش یافته است.
ترابی تاکید کرد: با توجه به تشکیل معاونت غذا و دارو و تامین نیروهای مورد نیاز و انجام بازدید های کارشناسان از کلیه داروخانه ها، مراکز عرضه لوازم ارایشی و بهداشتی و عطاری های فردیس که با تامین امکانات مورد نیاز از ابتدای سال آینده پیگیری ها و بازدید های بسیار جدی تر و منسجم تری با هماهنگی های بیشتر انجام خواهد شد.
ترابی یادآور شد: 10 مرکز خدمات سلامت جامعه در این شهرستان شامل رضوی، مشکین دشت، شهرک ناز، فردیس، ارم، ولی عصر(عج)، وحدت، قریب، قائم و حافظیه راه اندازی شده است که خدمات بهداشتی، تغذیه و پزشکی را به شهروندان این شهرستان ارایه می دهند.
وی با یادآوری اینکه این مراکز با هدف اجرای طرح تحول نظام سلامت، مرکز سلامت جامعه در این شهرستان راه اندازی شده است، گفت: شمار پایگاه های خدمات سلامت جامعه در فردیس به 40 پایگاه افزایش یافته است که کل شهرستان را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار داده است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.