حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف اظهار داشت: در سال جاری در 150 مسجد برنامه اعتکاف برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی بیش از 15 هزار نفر در این برنامه شرکت می‌کنند، ادامه داد: در برنامه‌های اعتکاف در مساجد با توجه به اینکه اعتکاف یک برنامه عبادی فردی است، برنامه‌ریزی جمعی زیادی در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این مساجد مبلغ و مبلغه برای پاسخگویی به احکام شرعی معتکفان استقرار یافته‌اند، بیان کرد: نزدیک به 250 مبلغ و مبلغه در مساجد حضور خواهند داشت.

مسعودی با بیان اینکه برای این مساجد بسته‌های فرهنگی برای ایام اعتکاف با بودجه خود سازمان تبلیغات در نظر گرفته شده است، افزود: در بسته در کتابی در مورد اعمال اعتکاف و مسائل شرعی برای معتکفین توضیح داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌ها از طریق سایت ‌www.etekaf.ido-alborz.ir در استان البرز برای مراسم اعتکاف انجام می‌شود، عنوان کرد: هر مسجدی یک کارشناس به عنوان مسئول ثبت نام از طریق فضای مجازی معرفی می‌کند که با گرفتن نام کاربری و رمز ورود سایت برای هر سال برای این امر در اختیار مسجد قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه هر مسجد با توجه به پذیرایی که از معتکفین انجام می‌دهد، هزینه را دریافت می‌کند، اضافه کرد: هزینه‌ها مابین 30 الی 50 هزار تومان است و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از 150 مسجد در استان البرز، 80 مسجد آماده پذیرش معتکفین در شهرستان کرج و فردیس است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 606140
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.