به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی زرافشان در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که عصر امروز در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد یک حرکت ملی در استان البرز هستیم. 

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در رویکرد جدید خود در فرآیند یاددهی ـ یادگیری رویکرد یادگیری مبتنی بر کاوشگری و تحقیق را انتخاب کرده است، بیان کرد: وزارتخانه تلاش کرده راه را برای پژوهش های دانش آموزی باز کند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما درس پژوهش و تفکر را به عنوان یک واحد درسی به مجموعه دروس دانش آموزان اضافه کرده‌ایم، افزود: هدف از این کار آشنا کردن دانش‌آموزان با مقدمات پژوهش از همان ابتدای دوران تحصیل است.

زرافشان ادامه داد: در همین راستا وزارت آموزش و پرورش جشنواره هایی در 2 گروه عمومی و تخصصی برای دانش آموزان ترتیب داده است که جشنواره جابربن حیان برای دانش آموزان ابتدایی، نوجوان خوارزمی برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم، در بخش جشنواره های عمومی درنظر گرفته  شده است.

وی با بیان اینکه آغاز بسیاری از نوآوری های دانش آموزی از همین جشنواره ها است، عنوان کرد: باید زمان ورود فرزندان مان را به حوزه علم و فناوری زودتر آغاز کنیم.

زرافشان با تاکید بر اینکه برخی معتقدند جایگاه پژوهش و پژوهش سرا در دانشگاه و مقاطع بالاتر است، تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش با دیدن استعدادها و توانایی های دانش آموزان باور دارند که می شود پژوهش سرا برای دانش آموزان ساخت.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا سال 92، 300 پژوهش سرا در سراسر کشور ایجاد شد، خاطرنشان کرد: از سال 92 تا به امروز 328 پژوهش سرای جدید در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که دانش آموزان ما با ثبت اختراعات و نوآوری های خود به دغدغه مقام معظم رهبری یعنی شتاب بخشیدن به سرعت علمی کشور کمک می کنند.

زرافشان افزود: در سال گذشته قریب به 30 هزار دانش آموز در المپیاد نانو از سراسر کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605977
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.