به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در سال جدید افزود: با آنکه این سند مهم در آبان ماه 82 تصویب شده لیکن با گذشت حدود 14 سال مردم همچنان در انتظار اجرای آن هستند.
وی اظهارکرد: مقام معظم‌ رهبری همواره به اهمیت سند چشم ‌انداز پرداخته و این سند را به عنوان نقشه راه برنامه‌ بیست ساله کشور دانسته اند که با دقت و توجه به واقعیات تنظیم شده است، لذا بایستی در همه‌ قانون گذاری ها و برنامه ریزی ها مورد توجه خاص قرار گیرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود: نظر به اینکه اجرای سند چشم انداز 20 ساله بهترین راهنمای و هموار کننده مسیر های توسعه در زمینه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: لذا از مسوولان ذیربط نظام درخواست می شود ضمن معرفی افرادی که در تاخیر طولانی اجرای این سند مهم دخالت داشته اند ؛ بستر را برای اجرای سریع آن فراهم نمایند.
بنامولایی درادامه سخنانش ایجاد هماهنگی و همکاری میان مسئولان سه قوه درجهت اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در بحث تامین امنیت سرمایه گذاری را ضروری دانست.
وی گفت: بایستی در این زمینه کارگروه های ویژه در استان ها با حضور مجریان سه قوه و با هدف رفع موانع تولید و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری تشکیل شود.
وی افزود: مسئولان شرکت کننده در این کارگروه باید از اختیارات لازم برخوردار باشند تا بتوانند تصمیماتی را به تصویب برسانند که بستر را برای سرمایه گذاری مردم در بخش های تولید و صادرات فراهم نماید.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب ازفرار سرمایه ها به کشورهای اطراف جلوگیری خواهد شد.
بنامولایی همچنین لزوم برنامه ریزی برای پیشگیری ازموازی کاری نهادها و دستگاه های اجرایی باهدف رفع موانع کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت:هم اکنون یکی از معضلاتی که درمسیر سرمایه گذاری ها مانع ایجاد کرده موازی کاری در برخی نهادها و ادارات دولتی است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین از وضعیت حاکم در نظام بانکی کشور به عنوان عمده ترین مانع در مسیر تولید، توزیع و صادرات نام برد.
بنامولایی با ذکر این مطلب که نظام حاکم بر بانک های کشور به هیچ وجه با سیاست های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد افزود: نظام بانکی باید به نحوی اصلاح شود که بتوانیم با افتخار بگوییم جمهوری اسلامی از نظام بانکی بدون ربا به معنای کامل کلمه برخوردار است.
برنامه ریزی برای تجهیز کارخانجات استان به فناوری نوین با هدف حضور فعال در بازار جهانی صادرات از دیگر مطالبی بود که مورد تاکید رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز قرارگرفت.
بنا مولایی گفت: در پی آنیم تا با نصب دستگاه های مجهز به تکنولوژی روز در واحدهای استان، زمینه را برای ایجاد تحول در صادرات محصولات تولیدی استان فراهم کنیم .
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.