به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی ظهر چهارشنبه در دیدار نوروزی اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و گفت و گو با جمعی از اعضای اتاق بازرگانی در این محل، ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز و تقارن میلاد حضرت زهرا(س) با بهار طبیعت، از اتاق بازرگانی به عنوان حلقه واسطه علم، دانش و صنعت نام برد و گفت: این نهاد می تواند در مسیر اتصال بخش تولید به بازار جهانی صادرات نقش مهمی را ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های اتاق فکر درکنار جلسات شورای گفتگو در اتاق بازرگانی استان و دریافت ایده های نو از صاحبان فکر و اندیشه درجهت تحول در صنعت استان از ویژگی های اتاق بازرگانی است.
وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید و اشتغال، انتظار می رود در نشست های کارشناسی اتاق بازرگانی به راهکار های مناسبی جهت رفع موانع و مشکلات درمسیر تولید و صادرات دست یابیم.
طهائی از مشارکت اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: امسال سالی است که باید بین عرصه صنعت و تولید و محققان و پژوهشگران با پشتیبانی فکری، زنجیره ای به هم پیوسته ایجاد کرد و جهشی شتابان در حوزه اقتصادی کشور داشت.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان باید ایجاد اشتغال و تولید باشد و این امر نیز با بهره گیری از مشورت و خرد جمعی صاحبنظران این حوزه میسر خواهد شد.
استاندار البرز همچنین تأکید کرد: در سال جدید بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دستورالعمل و نقشه راه مورد توجه قرار گیرد به ویژه اینکه کار فعالان عرصه تولید و اقتصاد خود بسیار خطیرتر است.
طهائی با بیان اینکه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید شیوه هایی نو ایجاد کرد، گفت: نباید اینگونه باشد که برندهای بین المللی در نقاط مختلف با گرانترین و چشم نوازترین ویترین ها بازار داخلی ما را تصاحب کنند و جوانان ما نیز مشتاق خرید کالاهایی شوند که شاید به نوعی با کیفیت و رنگ و لعاب بیشتری قصد جلب مشتری دارد.
وی افزود: بنابراین ارتقا سطح کیفی و کمی تولیدات و همچنین مانور ویژه بر روی تبلیغات می تواند زمینه ساز تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی،تولید بیشتر و اشتغال در کشور باشد.
استاندار البرز بیان کرد: باید آنقدر محکم و قوی در عرصه تولید وارد شویم که پس از باز شدن دروازه های اقتصادی و صادراتی بتوانیم بهترین ها را عرضه و به فروش برسانیم و در این زمینه بخش خصوصی باید با کمک و همفکری مسیر را باز کند.
وی در ادامه با تأکید بر توجه به مولفه تبلیغات و فروش کالاهای تولیدی افزود: یک تولید کننده خوب صرفا یک صادرکننده و بازاریاب خوب نخواهد بود.
وی ادامه داد: در دنیا همواره متخصصان زبده ای در هر بخش اقتصادی سالها در حوزه های مختلف تجربه و دانش کسب کردند که باید از تجارب آنها بهره مند شد.
طهائی تاکید کرد: با توجه به مشکلات مختلف بخش تولید نمی توان نسخه واحدی برای درمان اقتصاد پیچید و از تجارب افراد با تجربه در این زمینه باید بهره مند شد.
استاندار البرز افزود: در استان البرز شاهد حضور فعالان اقتصادی با تجربه در برندها و تولیدات ملی هستیم که باید با از آنها برای حضور در اتاق فکرهای تخصصی استفاده کرد.
طهائی همچنین با بیان اینکه برای توسعه صادرات نیز باید نقشه راه داشته باشیم، گفت: برای رقابت در عرصه بین المللی باید استانداردهای صادراتی را رعایت کنیم تا بتوانیم در این عرصه نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی ادامه داد: در سال جدید تنها به شناسایی صادرکنندگان نمونه اکتفا نشود و حتی مدیرواحدهای تولیدی موفق نیز شناسایی و شناسانده شوند این امر نیز خود زمینه ساز حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهد بود.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.