دکتر علی اصغر شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی با هدف اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی مصرفی همشهریان و مسافران نوروزی و همچنین جلوگیری از هرگونه تخلفات بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی در سراسر استان به اجرا درآمد.
وی اظهار داشت: این طرح در 15 اسفند ماه گذشته آغاز که تا امروز، سه شنبه 15 فروردین ماه جاری ادامه یافت.
وی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی توسط بازرسان و کارشناسان دامپزشکی در قالب 11 اکیپ بازرسی و نظارت شامل 23 نفر از کارشناسان دامپزشکی در سراسر استان اجرا شد.
شریفی ادامه داد: در مدت اجرای این طرح 15 اکیپ نظارتی ثابت و سیار دامپزشکی از تعداد 2323 واحد عرضه فرآورده خام دامی ، 614 واحد رستوران و کبابی و 45 مرکز تولیدی و کارخانجات بسته بندی انواع فرآورده های خام و کشتارگاه ها صنعتی دام و طیور بازدید کردند.
وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح، 4000 مورد نوبت بازدید در این ایام ثبت شد که جمع نفر ساعت آن به 4560 نفر ساعت رسید.
شریفی اضافه کرد: در طی مدت یاد شده 13 هزار و 446 کیلو گرم انواع فراورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط شد که از این میزان 6000 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد نیز معدوم سازی شد.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز همچنین از ارجاع موارد متخلف به مراجع قضایی خبر داده و گفت: 29فقره پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی و 9 پرونده واحد عرضه کننده متخلف نیز به دادگاه معرفی شدند که از این تعداد پرونده های ارسالی 5 واحد با حکم مراجع قضایی پلمپ شدند.
شریفی در پایان توصیه کرد که شهروندان از خرید هر گونه فراورده خام دامی مشکوک و یا فراورده های عرضه شده در مراکز غیر مجاز از جمله دستفروشان خودداری کرده و با ارسال گزارشات تخلفات مورد مشاهده خود به سامانه پاسخگویی رایگان 1512، بازرسین بهداشتی دامپزشکی را در اجرای هر چه بهتر وظایف خود یاری کنند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.