علی سالار کیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهاد در کنار اعطای تسهیلات به مددجویان مجری طرح های اشتغال ، تعدادی از نیازمندان جویای کار را که توانایی دریافت تسهیلات را ندارند از طریق مراکز کاریابی طرف قرارداد به شرکت ها ، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی معرفی می کند .
وی ادامه داد: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد برای گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند .
سالارکیا افزود : مددجویان جویای کار البرزی با حضور در دوره های آموزشی بلند مدت فنی و حرفه ای و کسب مهارت در مسیر اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و دستیابی به استقلال اقتصادی قرار خواهند گرفت .
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی ، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد گفت : توانمند سازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.
وی یادآور شد: طرح‌های اشتغال براساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارائه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد.
سالارکیا اضافه کرد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد البرز همچنین گفت: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن ، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می شود.
وی افزود : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغال زایی ، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود .
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.