خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای تحقق شعار سال گام های اساسی چون آموزش و ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی در مدارس این استان باید برداشته شود.
وی تصریح کرد: خرید کالای ایرانی موجب می شود بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل برطرف شود.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است، خاطر نشان شد: ما معلمان در مدارس و اولیاء در خانه مسئولیت خطیری در زمینه آموزش و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در خانه و سایر مراکز بر عهده داریم.
وی یاد آور شد:در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مزین به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال شده برای برنامه ریزی دقیق در این رابطه باید با مدیریت و برنامه ریزی مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اقدام شود.
وی در ادامه به خرید کالای ایرانی که در بسیاری از جهات از مشابه خارجی آن بهتر است پرداخت و افزود: خرید کالای ایرانی مانع از ورود کالاهای قاچاق و بدون کیفیت خارجی به کشور می شود.
وی گفت: دولت اقدامات خوبی برای جلوگیری از قاچاق کالای خارجی به کشور انجام داده است که باید این اقدمات با جدیت از سوی همه مسئولان استمرار یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: باید به دانش آموزان بیاموزیم که کشور مان ایران دارای ظرفیت های خوب در تولید است و با بهره مندی از خلاقیت جوانان خود و واحدهای تولیدی موجود می تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.
وی برضرورت تلاش برای ارتقای بیشتر کیفیت محصولات داخلی اشاره و تصریح کرد: زمانی برخی کالاهای ایرانی مانند صنایع نساجی آن از برندهای مشهور در جهان بود و اکنون نیز باید با تولیدات با کیفیت، جایگاه خود را به دست آوریم.
وی یادآور شد: هر چه کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یابد، مردم با اطمینان بیشتر کالای ایرانی را خریداری می کنند که این موضوع به رونق تولید و پایداری اشتغال جوانان کمک می کند.
وی تاکید کرد: خرید کالای با کیفیت ایرانی بایستی به فرهنگ عمومی تبدیل شود ضمن اینکه رسانه ها در اشاعه این فرهنگ نقش آفرین هستند.
البرز 440 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.