به گزارش ایرنا، سعید امینی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که در کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج برگزار شد، افزود: در سال جاری 600 اثر صنایع دستی درکشور نشان ملی گرفتند و 12 اثر آن برای مهر اصالت یونسکو به کشور کویت ارسال شد.
وی خاطر نشان کرد: از بین این آثار 2 اثر مربوط به استان البرز بود که در نهایت یک اثر آن مهر اصالت دریافت کرد.
امینی با اشاره به اینکه آثار صنایع دستی قلم کاری و خاتم کاری البرز 2 اثر انتخاب شده بود، گفت: این 2 اثر ذات و ریشه در استان های اصفهان و فارس دارند اما استان البرز موفق به کسب این امتیاز شد.
وی اظهار داشت:در نهایت 7 اثر از صنایع دستی ایران موفق به کسب مهر اصالت یونسکو در کشور کویت شد که اثر خاتم کاری البرز یکی از این آثار بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نمایشگاه های میراث فرهنگی که همه ساله در کشور برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در سه تا چهار شاخص حضور استان ها سنجیده می شود که همواره استان البرز در یکی از این شاخص ها هنرمند برگزیده دارد.
امینی گفت: البرز به لحاظ صنایع دستی نسبت به سایراستان ها دارای جایگاه خوبی است.
وی افزود: البرزبه لحاظ تنوع و کمیت آثار صنایع دستی نیز در مجامع ملی و بین المللی از جایگاه مناسبی برخوردار است.
وی بیان داشت: حدود 200 رشته صنایع دستی در کشور فعال است که 70 رشته آن مربوط به استان البرز است و این استان در 2 سال پیاپی موفق به کسب مقام هایی در نمایشگاه های ملی و بین المللی شده است.
امینی اشاره ای به فعالیت بازارچه نوروزی درالبرز کرد وبیان داشت: همه ساله بر اساس تکالیف بازارچه های نوروزی در اغلب استان های کشور فعال می شود که البرز هم یکی از این استان ها است.
وی ادامه داد: در سال جاری بازارچه نوروزدی در قالب نمایشگاهی در کاخ مروارید کرج گشایش یافته و تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.