به گزارش ایرنا، عبدالعظیم کریمی روز سه شنبه در نشست با مربیان و معاونان پرورشی مدارس البرز در سالن امام علی (ع ) افزود: در فرآیند تعلیم و تربیت باید به آموزش در مدارس با نگاه به یک نیاز درونی توجه مضائف شود تا آنچه که بعنوان سنت ، آداب و رسوم و ... برای ما اهمیت دارد به مرور در نهاد مهم خانواده و جامعه نهادینه و حفظ شود.
وی اظهار کرد: تربیت اسلامی دانش آموزان در دو کانون مدرسه و خانه باید با هدف اثر بخشی آموزشی در قالب یک نیاز درونی تقویت شود تا نگرانی در مورد چگونگی رفتار فرزندانمان در جامعه نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: به رغم همه تلاش معاونان و مربیان پرورشی در مدارس باید مشکلات آموزش ها در حوزه تربیت دینی و آئین کهن ایرانی از جمله چهارشنبه آخر سال در بین دانش آموران ریشه یابی شود زیرا تمام توان غرب برای دور کردن دانش آموزان و جوانان از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: در آموزش و پرورش، معلمان دو تکلیف آموزش دادن و تربیت را بر عهده دارند تا دانش آموزان با رویکردی اسلامی - ایرانی در مدارس رشد پیدا کنند.
کریمی گفت: یکی از تکلیفهای مهمی که بر دوش معلمان قرار گرفته، این است که دانش‌آموزان را از خسران که مهمترین این خسارتها نداشتن ایمان و عمل صالح است دور کنند.
کریمی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب در کشور اظهار کرد: زمانی احساس وظیفه معلمان افزایش پیدا می‌کند که می‌بینیم امروز غرب از تمام توان خود برای ایجاد فساد در جامعه و بویژه در بین جوانان نهایت استفاده را می‌کنند.
وی در ادامه یکی از چالش‌های اصلی در تعلیم و تربیت امروز را غلبه یافتن وجه ایجابی تربیت بر وجه سلبی آن و هجوم بی امان طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مدارس و مراکز فرهنگی و تربیتی دانست که بدون توجه به اصل تزکیه (آماده‌سازی و رغبت‌انگیزی) ارائه می‌شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این رویکرد موجب ناهمخوانی و بلکه تعارض و تضاد بین درون‌دادها و برون‌دادها در افراد می شود.
کریمی اضافه کرد: وجه سلبی تربیت در قالب مفهوم قرآنی تزکیه از نظر مبانی، رویکرد و روش با وجه ایجابی آن مقایسه می گردد تا از این طریق بتوان به الگوی برخاسته از تعالیم قرآنی و عرفانی تربیت بازگشت.
در این همایش 400 نفر از مربیان و معاونان پرورشی استان البرز حضور داشتند که از 30 مربی و معاون منتخب تجلیل شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.