عبدالکریم رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان دختر و پسر این ناحیه توانستند با کسب 133 رتبه برتر علمی درمرحله اول آزمون المپیادهای علمی به مرحله دوم کشوری راه پیدا کنند.
وی اظهار کرد:دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم این المپیاد در مدارس شهید سلطانی ،فرزانگان ،شهید مصطفی خمینی ، پردیسان نوین و چند دبیرستان دیگر این ناحیه تحصیل می کنند.
وی یاد آور شد: دانش آموزان این ناحیه در مرحله اول المپیادهای ادبی، ریاضی ،زیست شناسی، سلولهای بنیادی ، شیمی ، فیزیک، رایانه، نجوم و اختر فیزیک پذیرفته و به مرحله دوم کشور ی راه پیدا کردند.
مدیرناحیه 3 کرج با اشاره به شناسایی استعدادهای دانش آموزان در مدارس خاطر نشان شد: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران در گروی شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان مستعداست .
رستمی یاد آور شد: حمایت، تقویت و راهنمایی دانش آموزان به منظور بهبود و ارتقای سطح دانش آنان ، تأثیر بسزایی در نیل به این هدف مقدس خواهد داشت.
رستمی اضافه کرد: از مأموریت‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش ،فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد و علاقه‌مند به دانش و پژوهش بوده که نقش مدارس در این خصوص محوری است.
وی در ادامه به معرفی آزمون‌ها و المپیادهای علمی پرداخت و اظهار کرد: آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی کشور براساس منابع اعلام شده به صورت چند گزینه‌ای توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با همکاری مرکز سنجش و اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها در سال جاری برگزار شده است.
وی گفت: برگزیدگان آزمون مرحله اول المپیادها در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1396 در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، شرکت می‌ کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه3کرج با اشاره به برگزاری آزمون ها علمی از سوی باشگاه دانش پژوهان جوان تصریح کرد: دارندگان مدال طلای کشوری المپیادهای علمی از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها معاف بوده و در نهایت از میان آنان تیم‌های ملی اعزامی به المپیادهای جهانی انتخاب می شوند.
رستمی افزود: درسوابق علمی دانش آموزان این ناحیه کسب مدال های رنگین جهانی در المپیادها ی علمی به چشم می خورد.
2819 / 6155 خبرنگار : مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.