رحیم بنا مولایی روز شنبه در مراسم گشایش دفتر استاندارد سازی در اتاق بازرگانی البرز که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: عرضه هر محصولی در بازار صادرات مستلزم رعایت کامل استانداردهای تعیین شده در مسیر تولید آن محصول است.
وی خطاب به تولید کنندگان محصولات صادرات محور، اظهار کرد: درصورتی از اعتبار لازم در بازارهای بین المللی برخوردار خواهیم شد که محصولات تولیدی صنایع ما منقش به علامت استاندارد ملی باشد.
وی خاطرنشان کرد: نشان استاندارد ملی ایران در بازارهای صادرات جایگاه ویژه ای دارد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرزگفت: در اقتصاد مقاومتی نیز استاندارد سازی و تولید محصولات با کیفیت مورد تایید قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده ای که بخش تولید کشور با آن مواجه هستیم فرهنگ غلط مصرف کالاهای خارجی است، گفت: این مشکل در شرایطی خودنمایی می کند که محصولات مرغوب و مطابق با استاندارد های قابل قبول به وفور در داخل کشور تولید می شود.
در این آیین مدیر کل استاندارد استان البرز نیز در سخنانی ایجاد تعامل با اتاق بازرگانی ، دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها در ' استاندارد سازی' را از جمله اهداف تاسیس ' دفتر استاندارد سازی' در اتاق البرز عنوان کرد.
فتانه شکرالهی گفت: تهیه و تدوین پیش نویس استاندارد های ملی و بین المللی انجام طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی با مشارکت بخش خصوصی و مراکز علمی پژوهشی از دیگر اهداف و برنامه های تاسیس دفتر استاندارد سازی' در اتاق بازرگانی استان است.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.