به گزارش ایرنا، به گفته فعالان این بخش ، واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی البرز در شرایطی با این مشکل مواجه هستند که بر اساس ماده 25 قانون بهبود محیط کسب و کار دولت موظف است هنگام قطع برق، گاز و مخابرات در مواقع اضطراری، نحوه پرداخت خسارات به واحدهای تولیدی را مشخص نماید.
معاون جهاد کشاورزی استان البرز در این نشست گفت: هرگاه تامین گاز و برق خانوار ها با مشکل مواجه شده، قطع گاز و برق بخش تولید در اولویت قرار گرفته است.
مسعود کریمی افزود: در بخش کشاورزی، کاهش فشار و قطع گاز همواره باعث از بین رفتن سرمایه گذاری ها شده است.
وی اضافه کرد: محرومیت از سوخت جایگزین مشکل عمده دیگری است که بخش تولید با آن مواجه است، زیر واحدی که انشعاب گاز می گیرد از لیست دریافت سوخت های دیگر خارج می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 25 قانون بهبود محیط کسب و کار، ادارات برق و گاز موظفند جهت هماهنگی با شرکتهای بیمه برای پوشش بیمه ای خسارات ناشی از قطع برق و گاز اقدام کنند.
جعفر سلیمانی افزود: این تبصره تا کنون اجرا نشده و از سوی دیگر شرکت های بیمه نیز به دلیل سود محور بودن در مسایل پر ریسک و پرخطر وارد نمی شوند.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز در اظهاراتی با تاکید بر ماده 25 قانون بهبود محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن گفت: مشکل مربوط به خسارات قطعی برق و گاز بخش تولید در شورای تامین استان مطرح و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
عبادالله کامکار خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که ادارات برق و گاز در برخورد با این مشکل چه شیوه ای را اتخاذ و چه روشی را پیشنهاد می کنند.
رضا علیخانزاده مدیر عامل شرکت رنگ الوان نیز در این نشست عدم سرویس، نگهداری، پشتیبانی صحیح و به موقع تاسیسات را از دلایل بروز مشکل قطع برق عنوان کرد.
وی اظهار کرد: زمانی یک منطقه با اعلام قبلی قطع می شود، واحدهای کم مصرف می توانند با استفاده از ژنراتور مشکل قطع موقت برق را بر طرف کنند اما متاسفانه به واحدهای پر مصرف خسارات زیادی وارد می شود.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.