به گزارش ایرنا، حمید احدی روز یکشنبه در آیین درختکاری در مشکین دشت فردیس افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده قرار است که در هفته درختکاری و منابع طبیعی، ضلع جنوبی نیروگاه منتظر قائم فردیس به گلخانه تبدیل شود.
وی ادامه داد: این گلخانه می تواند از خروجی آب نیروگاه برای مصارف محصولات خود استفاده کند.
احدی اظهار داشت: منابع طبیعی سرمایه حیاتی کشور است و استفاده صحیح و مناسب از آب و خاک و طبیعت، ضامن سلامت و پایداری محیط زیست می شود.
وی با تاکید بر ضرورت اشاعه و ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز، گفت: اساسی ترین راه های توسعه اجتماعی هر منطقه توجه به مسایل زیست محیطی و مراقبت از پوشش گیاهی است و بر ما نیز وظیفه است که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درختکاری کوشش کنیم.
شهردار مشکین دشت نیز گفت: طرح توسعه سیستم های نوین آبیاری اولویت برنامه های اجرایی واحد فضای سبز مشکین دشت است.
محبوب فروزنده افزود: افزایش سرانه فضای سبز جزء برنامه های شهرداری برای سال اینده است تا به استاندارد نزدیک شود.
وی اظهار داشت: احداث نوارهای سبز حاشیه ای در شهرها از جمله مواردی است که می تواند ضمن ایجاد مناظر بصری زیبا، در ارتقا و بهبود سرانه های فضای سبز نقش بسزایی ایفا کند.
این مسئول، زیباسازی منظر شهری را از دیگر الزامات و اهداف شهرداری برای احداث فضای سبز، پارکها و بوستانهای محله ای عنوان کرد و گفت: از خروجی های این مهم فراهم آوردن بسترهای آرامش برای شهروندان است.
شهردار مشکین دشت از پروژه های در دست اقدام برای شهرک مهندسی زراعی در سال اینده خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل احداث بوستان،مجموعه فرهنگی ورزشی،ایجاد بازارچه و کتابخانه است.
فروزنده افزود: خانه کشتی در زمینی به مساحت 2500 مترمربع و با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال در مشکین دشت احداث می شود.
آیین درختکاری با حضور امام جمعه فردیس ،اعضای شورای شهر مشکین دشت ،دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم در بلوار فرهنگسرای ولایت شهرک بعثت برگزارشد و در هفته درختکاری 5 هزار اصله نهال در مشکین دشت کاشته می شود.
15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی و 15 اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است.
7417/1535خبرنگار:منصورجمشیدی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.