به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز یکشنبه در نشست اجرای آیین نامه مراقبت بعد از ترک اعتیاد در دادگستری البرز با اشاره به مفاد ماده 15 و 16 اظهار داشت: روح حاکم بر این مفاد قانونی این است که افراد به صورت داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند لیکن افراد متجاهر به اعتیاد برای مدت یک تا سه ماه در این مراکز نگهداری شوند.
وی اضافه کرد: برخی از دستگاه ها از مفاد آئین نامه ماده 16 مطلع نیستند و این در حالی است که در صورت اجرای دقیق این آئین نامه می توان شاهد کاهش بسیاری از جرایم بخصوص جرایم خرد باشیم.
زنگانه گفت: اجرای این طرح نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و بخش ها است چرا که هر جایی که ارتباط بین بخشی قطع شود راه به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان اینکه درصد زیادی از زندان های کشور جرایم مرتبط با مواد مخدر را تشکیل می دهند تصریح کرد:بر همین اساس قوه قضاییه نمی تواند بی تفاوت باشد چرا که کار کردن و مقابله هر چه بیشتر با پدیده مواد مخدر علاوه بر کاهش جرایم سبب کاهش مسایلی چون طلاق و آسیب های اجتماعی می شود.
مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: قانونگذار یک سری تکالیف را در این خصوص متوجه قوه قضاییه کرده که این قوه نیز با اراده قوی ورود کرده است.
زنگانه ادامه داد: باید خلاء را شناسایی و یک دیدگاه مشترک نسبت به این مساله پیدا کنیم ، ذات اعتیاد قابل بازگشت است و بر همین اساس باید با یک نگاه واقع بینانه سعی کنیم میزان بازگشت آن را کاهش دهیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.