به گزارش ایرنا، محمد رضا زین العابدینی روز یکشنبه در آیین درختکاری در کرج اظهار داشت: کرج دارای 9 هزارو250 هکتار اراضی حریم شهر است که 50درصد آن در تصرفات قانونی و غیرقانونی از دست رفته و 236 هکتار به اتوبان شمالی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت : اگر بتوانیم اراضی حریم کرج را به فضای سبز اختصاص دهیم گام موثری برای توسعه سرسبزی این کلانشهر برداشته ایم.
زین العابدینی گفت: در سال جاری 100 میلیارد ریال بودجه برای احداث400 هکتار جنگل کاری در شمال غربی کرج اختصاص یافت که در بودجه سال آینده نیز همین رقم لحاظ شده است.
وی بیان داشت : 4500 هکتار عرصه داریم که اگر سالی یک هزار هکتار جنگل کاری شود آینده ی خوبی برای کلانشهر کرج می توان متصور شد.
زین العابدینی افزود: شهرداری و سازمان پارک ها آین آمادگی را دارند این عرصه ها را درختکاری کنند تا دغدغه ها در این زمینه کم شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: اکنون وضعیت آب و هوایی کرج تغییر کرده و اگر بتوانیم حریم خالی را به فضای سبز تبدیل کنیم
کار بزرگی را پیش برده ایم.
وی اظهار داشت : به همت شورا و شهرداری کرج باغ تاریجی سیب مهرشهر در سال جاری در شرایط خوبی قرار گرفت که 222هزارو700 نهال جدید جایگزین درختان خشک شده و آفت زده شد.
7410/6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.