به گزارش ایرنا، مهدی مهرور در جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال و استقبال ایمن از بهار 96 که ظهر یکشنبه در سالن جلسات عمران استانداری برگزار شد، افزود: از دستگاه های امدادی و خدماتی انتظار می رود در اسرع وقت برنامه های خود در خصوص پیش بینی و پیشگیری حوادث را اعلام کنند.
وی ادامه داد: در خصوص چهارشنبه آخر سال تهیه و تدوین لیست کشیک و آماده باش کلیه پایگاه های امدادی و اورژانس ضرورت دارد.
مهرور گفت: سال گذشته با اقدامی شایسته از سوی آموزش و پرورش سی دی های آموزشی برای اطلاع رسانی از حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال تهیه شده و در مدارس توزیع شد، بنابراین انتظار می رود این اقدام امسال نیز اجرایی شود.
وی افزود: سازمان زیبا سازی و سازمان های فرهنگی بنر هایی برای تجلیل از مقام آتش نشانان برای یادآوری عواقب آتش افروزی در نقاط مختلف شهر داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: نیاز است با اقدامات بهتر و گسترده تر در خصوص فرهنگ سازی برای آسیب کمتر برنامه ریزی کنند همچنین باید بانک ها تدابیر لازم را برای پیشگیری از حوادث و آتش سوزی داشته باشند.
وی گفت: از سوی مدیریت بحران کشور برای چهارشنبه آخر سال دستورالعملی شامل 14 بند ابلاغ شده و تمامی دستگاه ها باید به این موارد توجه داشته باشند.
مهرور با اشاره به استقبال ایمن از بهار و با ابلاغ دستورالعملی 37 بندی در این رابطه افزود: بر این اساس اجرای طرح آماده باش دستگاه ها مدت 20 روز، تشکیل ستاد نوروزی در شهرداری ها و دستگاه های مرتبط و تهیه لیست کشیک و ارسال تلفن ها به فرمانداری ها و مدیریت بحران استانداری البرز از جمله این موارد است.
وی خاطر نشان کرد: استقرار نیروهای مجهز امداد و نجات در ورودی و خروجی شهرها و آماده باش دستگاه های تمامی اورژانس ها و نیروهای هلال احمر، همچنین آمادگی تمامی اپراتورهای تلفن همراه برای اطلاع رسانی در مواقع اضطرار ضرورت دارد.
مهرور گفت: 5 میلیون شماره تلفن همراه در استان وجود دارد و مسافران عبوری نیز باید در نظر گرفته شود تا در مواقع ضروری اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی افزود: دستگاه های خدماتی همچون آب، برق، گاز و تلفن باید با امکانات و تجهیزات لازم در آمادگی کامل حضور داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: واحدهای نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نظارت کافی بر تهیه مایحتاج ضروری مردم به خصوص در محور کرج-چالوس را داشته باشند و در این رابطه باید واحدهای نانوایی نیز باید برنامه ریزی کرده و همواره حاضر باشند.
وی گفت: با شناسایی نقاط پرخطر و حادثه خیز استان به خصوص در محورهای مواصلاتی البرز باید نصب تابلوهای هشدار دهنده نصب شود همچنین 3 دستگاه جرثقیل در محورهای مواصلاتی مستقر شوند تا در مواقع بحران از آنها استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: در محور کرج- چالوس موضوع تونل 5 و تونل کندوان باید برق اضطراری و سرویس های لازم آماده شده و دوربین های نظارتی فعال باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به تجربیات سال های گذشته و احتمال بروز خطر و بحران باید راهداری ها و دستگاه های امدادی و خدماتی درصدد جانمایی برای اسکان موقت مسافران در هنگام بروز حوادث باشند.
مهرور گفت: تمامی بیمارستان ها در روزهای تعطیل نوروز باید پزشک متخصص داشته باشند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: برای برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های بهاره باید نکات ایمنی رعایت شود تا از این طریق بحران و حادثه ایجاد نشود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.