سردار سید یوسف مولایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر تولید ملی و خرید کالای ایرانی، افزود: اهمیت خرید کالای ایرانی را می توان از چند جنبه بررسی کرد که مهم ترین آنان تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: نخستین و نازل ترین اهمیت آن این است که این احساس در مردم به وجود آید یعنی احساس شود که خرید ما به صورت مستقیم در فرایند تولید و ثروت افزایی و سعادت مردم تاثیرگذار است.
وی دومین تاثیر آن را در منافع ملی دانست و گفت: منافع ملی منافعی هستند که تمام آحاد کشور با اتکا به قدرت ملی آن را به دست می آورند که شامل قدرت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی هستند.
مولایی بیان داشت: برای اینکه منافع ملی خود را حفظ کنیم نیاز داریم تا به داشته های خود اتکا کنیم و خود را بسازیم و اگر این کار انجام نشود اولین ضربه به اقتصاد ملی وارد می شود و آن قدرت یک قدرت ناکارآمد می شود که نمی تواند خود را بازسازی کند.
وی افزود: دومین آسیب به قدرت اجتماعی کشور وارد می شود زیرا زمانی که اگر مردم احساس کنند که در جامعه قدرتی ندارد فساد اجتماعی به وجود می آید و همانگونه نیز قدرت سیاسی نیز تنزل می یابد زیرا اقتصاد با سیاست هماهنگ است.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: اگر قدرت اقتصادی را نتوانیم حفظ کنیم دیگر نمی توانیم بگوییم 'نه شرقی، نه غربی، استقلال آزادی'.
وی اظهار داشت: همچنین یکی از ارکان منافع ملی و قدرت در جامعه، فرهنگ است که اگر از لحاظ فرهنگی که برای درست عمل کردن آن به اقتصاد خوب نیاز است، درست عمل شود می توان فرهنگ سازی مناسب را در جامعه داشت.
سردار مولایی تاکید کرد که اگر مردم کالای غیرایرانی نخرند آن وقت می توان برای تقویت منافع ملی به خرید تولید ملی، افزایش ثروت ملی و اتکا مردم به اقتصاد ملی امید داشت.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.