وحید یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کسب مقام های کشوری دانش آموزان پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج در سومین کنفرانس دانش آموزی مهندسی دانشگاه تهران قابل تحسین است.
وی اظهار کرد: در این کنفراس علمی - پژوهشی رتبه اول در حیطه مکانیک به طراحی و ساخت سیستم آبیاری هوشمند توسط دانش اموزان سها شیدایی، اسما حسنی، کمند کاویانی از دبیرستان فرزانگان ١ اختصاص یافت.
وی بیان کرد: رتبه دوم نیز در حیطه نانو تکنولوژی به طرح بررسی خاصیت آنتی باکتریایی نانوذرات مختلف بر نفوذپذیری غشای باکتری و مقایسه آن با آنتی بیوتیک های استاندارد به روش تست آنتی بیوگرام توسط مریم علیزاده از دبیرستان دوره اول شهید فلاحی تعلق گرفت.
وی در ادامه به کسب رتبه سوم توسط دانش آموزان پژوهش سرای معلم ناحیه یک در حیطه مکانیک اشاره و تصریح کرد: این طرح شامل طراحی و ساخت ظرف غذای شارژی با قابلیت ١٢ ساعت استفاده است که توسط دانش آموزان: وانیا رشاد کوچصفهانی و ساینا صادق از دبیرستان پروین اعتصامی ارائه شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خاطر نشان شد: طراحی و ساخت ربات کف شوی پاک کننده سطوح مختلف نیز توسط دانش آموز حنانه امیدی نیا از دبیرستان دوره اول شاهد معراج به رتبه سوم در حیطه رباتیک دست یافت.
یعقوبی اضافه کرد: دانش اموزان مبینا نظری، ملینا معین خواه و مهسا محمدی از فرزانگان در حیطه نانو تکنولوژی ساخت فیلتر نانو با استفاده از پوست پسته نیز مقام سوم کشوری را به دست آوردند.
وی گفت: اساتید راهنما این دانش آموزان افتخار آفرین برای استان البرز در کنفرانس پژوهشی - علمی دانش آموزی کشور مهسا امین صالحی و رقیه حیدری هستند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک با اشاره به اینکه برای شرکت در سومین کنفرانس دانش آموزی دانشگاه تهران از پژوهش سرای معلم این ناحیه 30 طرح ارسال شد افزود: پس از ارزیابی داوران در دو مرحله، 6 طرح دانش آموزی این ناحیه در ردیف 16 طرح منتخب کشوری قرار گرفت.
یعقوبی گفت: پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج در ارزیابی عملکرد سالانه در سال تحصیلی گذشته رتبه برتر را در بین پژوهش سرا های دانش آموزی فعال کشور کسب کرد.
وی یاد آور شد: دانش آموزان پژوهشگر این پژوهش سرا همواره در مسابقات و جشنواره های داخلی و بین المللی با کسب رتبه های برتر برای البرز نشینان و ایران همیشه سر افراز افتخار آفرینی می کنند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.