به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز شنبه در آستانه هفته درختکاری و منابع طبیعی در آیین گشایش نمایشگاه دانش آموزی 'همیار طبیعت' که در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج برگزار شد، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران بهترین یاوران منابع طبیعی برای تشویق مردم به همکاری با این بخش هستند.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در سال جاری به منظور حفظ منابع طبیعی و عرصه های ملی استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال 95 به واسطه اولویت اصلی منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی 250 هکتار از اراضی ملی آزاد و برای 150 هکتار از این عرصه ها پرونده قضایی تشکیل شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی یکی از دغدغه ها و معضلات استان را ورود 100 هزار دام غیر مجاز به البرز دانست و گفت: با همکاری استان های همجوار دبیرخانه 6 استان در راستای پیگیری این مهم در البرز تشکیل شد و با همراهی استانداری البرز قریب به 60 هزار دام از مراتع البرز خارج شد.
فرضی با اظهار امیدواری از اینکه در سال آینده کمتر شاهد تخریب مراتع طبیعی باشیم، افزود: به منظور عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اجرای 2 پروژه اقتصاد مقاومتی در جهت حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه های آبخیزداری با همکاری شهرداری علی رغم محدودیت های اعتباری قریب به 80 درصد محقق شد و از محل ماده 12 مدیریت بحران اعتبار خوبی برای این مهم در نظر گرفت.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: کانون های اصلی ریزگردهای استان نظرآباد و ساوجبلاغ است که تا پیش از سفر ریاست جمهور به البرز اعتباری نداشت اما از محل پروژه کنارگذر جنوبی 500 هکتار بیابان زدایی صورت گرفت و 1000 هکتار نیز در دست بررسی است.
فرضی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان 'همه همیار طبیعت باشیم'، افزود: تعاونی های شکل گرفته شده، سمن ها و مشارکت مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و با حضور عموم در این عرصه مسلما البرز پیشرو در مشارکت مردمی خواهد بود.
هفته درختکاری و منابع طبیعی از فردا، یکشنبه 15 اسفند ماه به مدت یک هفته آغاز می شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.