غلامرضا رضایی فرروز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طی 3 سال گذشته میزان خدمات جمع آوری فاضلاب از 38 درصد به 42.5 درصد جمعیت شهری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: دراین مدت مدیریت آب بدون درآمد وکاهش تلفات از27.5درصد به 24 درصد رسیده است .
وی گفت: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم البرز با 5 چالش جدی در بخش صنعت آبفا شهری شامل بحران مالی، کاهش تخصیص اعتبارات مصوب درآمد عمومی دولت ، بحران افزایش نرخ عملیات اجرایی در فهرست بهاء سال 1394 نسبت به سال 1388، بحران کمی وکیفی آب در اغلب شهرهای استان ، چالش عدم تکمیل بیش از 70 درصد از زیرساخت های آبفا در مسکن مهر و چالش عقب ماندگی جدی طرح های فاضلاب شهرهای استان مواجه بود که این چالش ها را پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: در 3 سال گذشته تصفیه خانه فاضلاب مهدی آباد (مسکن مهرشهرک ابریشم )، ایستگاه پمپاژ و تأسیسات بین راهی برای برداشت 35 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان ، ایجاد ظرفیت جدید تصفیه آب به میزان 1000 لیتر در ثانیه با تکمیل مدول دوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه آب شماره 1و2 البرز انجام شد.
رضایی فر گفت: تکمیل و بهره برداری از 65 هزار مترمکعب مخزن در سطح استان، حفر 55 حلقه چاه و احداث 97 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اصلی و 262 کیلومتراصلاح و توسعه شبکه آب در سطح استان به سرانجام رسید.
وی به برنامه ها و اقدمات در دست اجرا اشاره کرد و افزود: احداث آب شیرین کن اشتهارد به روش B.O.Oبه ظرفیت 5000 مترمکعب در شبانه روز، احداث تصفیه خانه آب شماره 3 به روش B.O.T ، بر نامه اجرای مخازن 32هزار متر مکعب مخزن در سطح استان تا پایان سال 96 از طرح های در دست اقدام برشمرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: شاخص جمعیت برخوردار استان در بخش فاضلاب از 16 درصد در ابتدای سال 92 به 25 درصد در پایان سال 94 رسید.
به گفته وی ، اجرای توسعه شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب به میزان 215 کیلومتر،تکمیل و بهره برداری از مدول اول پکیج تصفیه خانه فاضلاب قوچ حصار نظرآباد به ظرفیت 3000 نفر و هزینه کرد 15 میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که در دست اجرا می باشد.
رضایی فر اظهار داشت:برنامه ها و اقدامات در دست اجرا با هدف افزایش ظرفیت تصفیه 141 هزار نفر در سال 92 به 617 هزار نفر و توسعه شبکه جمع آوری بطول 150 کیلومتر با استفاده از منابع عمومی و فاینانس داخلی تا پایان سال 96 خواهد بود.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.