فریده بیرانوند بزنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح به منظور آگاه سازی جامعه هدف با حقوق فردی و اجتماعی خود در خانه ، مدرسه و اجتماع ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، مراقبت و خود کنترلی در مدارس دخترانه استان البرز اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید از حق و حقوق خود آگاه باشند یاد آور شد: اکنون آموزش حقوق و تکالیف به‌عنوان یک طرح اولویت دار در مدارس دحترانه این استان به ویژه در دوره متوسطه دنبال می‌شود زیرا آگاهی می‌تواند منجر به خودکنترلی دانش‌آموزان شود و هزینه‌های ناشی از سوء رفتار را به‌شدت کاهش دهد.
وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین، هدف از تربیت تلاش آگاهانه برای زندگی خوب تعریف شده است لذا دانش‌آموز باید آگاهی درونی پیدا کند و به خودکنترلی برسد.
بیرانوند ادامه داد: خودکنترلی باعث می‌شود که هزینه‌های اجتماعی ناشی از سوء رفتار در هر زمینه کاهش ‌یابد زیرا مردم با آگاهی از حقوق خود می‌توانند مجری قانون باشند.
وی اضافه کرد: هرساله آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان به شکل‌های مختلف در مدارس دنبال می‌شود اما امسال به‌ عنوان یک طرح جدی در مدارس دخترانه در قالب نشست های آموزشی - کارگاهی برگزار می شود.
مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اعتقاد ما این است که در تربیت نمی‌شود تنها به یک زمینه پرداخت زیرا بخشی از کار به دانش‌آموزان و بخش‌ دیگر به والدین آموزش‌و پرورش مربوط می‌شود.
بیرانوند گفت: برای این طرح یک بسته فرهنگی - آموزشی طراحی شده است که در آن آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان شامل چند لایه است و تلاش ما این است که این طرح در تمام لایه‌ها مطرح شود تا نتیجه مطلوبی از آن گرفته شود.
وی گفت: دانش آموزان دختر بیش از نیمی از آمار دانش آموزی استان البرز را تشکیل می دهند که برای آموزش حقوق به آنها و مادرانشان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش این طرح در حال اجراست.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.