به گزارش ایرنا،حجت الاسلام عباس صبائی سال 86 در شب شهادت حضرت فاطمه (س) به دست عناصر فرقه ای ،مقابل منزلش در شهر هشتگرد به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار افزون برخدمات فرهنگی و مذهبی در دوران امامت جمعه ،،موسس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع)هشتگرد بود .
درمراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) و سالروز شهادت حجت الاسلام صبائی که خانواده های معظم شهدا ،امام جمعه ،فرماندار ،نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و طلاب حوزه علمیه امام صادق( ع) هشتگرد حضور داشتند، حجت الاسلام محیطی نیشابوری از اساتید حوزه علمیه قم به بیان گوشه ای از فضائل اخلاقی حضرت زهرای مرضیه (س) پرداخت .
وی با بیان اینکه این گونه مجالس خط مقدم فرهنگی ما هستند، افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به دنبال مادیات نبود ، امروز دشمن شبهاتی درست می کند که وظیفه ما در بخش سنگین است .
محیطی نیشابوری گفت:خطبه بسیار ارزشمند این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت و شهید شدن در راه او از کرامات بزرگ ام ابیها(س) است.
وی به جلوه های فاطمی پرداخت و گفت: با بیان ناقص نمی شود از محسنات حضرت فاطمه زهرا(س) سخن گفت، همین قدر که خداوند متعال از در سوره هل اتی می فرماید و در آیه مباهله زهرا(س ) را تقدیس می کند و پیامبراکرم(ص ) ایشان را از اضلاع سه گانه خلقت ذکر معرفی می کنند ودر حدیث کسا به مفصل از ایشان و فضایلش می گویند برای معرفی حضرت زهرا (س) به جامعه بشری کافی است.
این استاد حوزه و دانشگاه ، ماموریت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از سوی خداوند را ترمیم رابطه امت و امامت به منظور قرار گرفتن استعدادهای جامعه در مسیر ولایت خداوند و زمینه سازی برای رشد و کمال بشریت دانست.
وی گفت: اگر جامعه به عهد خود با امامت و ولایت عمل کند، رشد کرده و به تکامل می رسد و آنگاه جامعه بالغ و رشد یافته لیاقت فرج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) را خواهد داشت.
وی به سالگرد شهادت امام جمعه فقید ساوجبلاغ نیز اشاره کرد و گفت :شهید صبایی گلپایگانی در چنین روزی شهید شد و به آرزویش رسید.
وی گفت : این عالم وارسته در دوره حیات خود منشاء برکات بی شماری در ساوجبلاغ بود.
محیطی نیشابوری افزود: شهید عباس صبایی گلپایگانی به پاس این خدمات بود که خداوند اجر و مزدشان را شهادت قرار داد و توسط نا اهلان و اهل نفاق به حق خودش که شهادت بود رسید.
همچنین در این مراسم تعدادی از مداحان به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی در سوگ سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند .
6155/1535خبرنگار:نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.