به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پسماندهای ساوجبلاغ افزود: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی مردم وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها ونابسامانی نخاله های ساختمانی در شهرستان است که با مدیریت صحیح می توان این چالش زیست محیطی را بر طرف کرد.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان نخاله های ساختمانی در اطراف شهر و روستا خواستارساماندهی نخاله ها و برخورد قاطع با عاملان تخلیه نخاله های ساختمانی از سوی شهرداری ها و دهیاری ها شد.
پالیزگیرتاکید کرد که شهرداری ها با هماهنگی بخشداران منطقه نسبت به معرفی محل مناسب و اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست برای تخلیه موقت نخاله های ساختمانی اقدام نمایند تا دیگر شاهد وضعیت نامطلوب تخلیه نخاله ها در اراضی اطراف شهرها نباشیم.
وی درادامه با اشاره به ظرفیت مرکز دفن زباله حلقه دره، از سازمان پسماند شهرداری کرج خواست درخصوص ادامه پذیرش پسماندهای شهری و روستایی شهرستان با شهرداری ها همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.
فردین حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ و دبیر کارگروه پسماند ضمن اشاره به قوانین مدیریت پسماند و وظایف دستگاه های دولتی در این خصوص، گزارشی از وضعیت مدیریت پسماندهای شهرستان (عادی، کشاورزی، پزشکی، ویژه، صنعتی) و نحوه مدیریت آن از سوی مدیران اجرایی پسماندها ارائه کرد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر وظایف دستگاه ها در جهت ساماندهی وضعیت نخاله های ساختمانی، از وضعیت نامطلوب تخلیه نخاله ها در سطح شهرهشتگرد بویژه در اراضی واقع درضلع شمالی اتوبان کرج - قزوین ابراز نارضایتی کرد و خواستار برخورد قاطع شهرداری ها و دهیاری ها با عاملین تخلیه غیر مجاز نخاله در این مناطق شد.
در این نشست مقرر شد مکانی موقت برای تخلیه نخاله های ساختمانی توسط بخشداری و شهرداری ها اختصاص یابد ضمن آنکه وضعیت تخلیه فاضلاب های خانگی نیز بسامان شود.
6155/1535خبرنگار:مریم صوفی **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.