جعفر مقیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ساختار جدید فعالیت های نورزوی، اخذ هر گونه وجه یا الزام به خرید بسته های خاص نوروز در مدارس ابتدایی البرز ممنوع بوده و انتظار می رود معلمان ضمن توجه به این موضوع زمینه تحقق اهداف پیش بینی شده در شیوه نامه پیک نوروزی 96 را فراهم آورند.
وی اظهار کرد: در البرز پیک نوروزی به صورت متمرکز استانی ، منطقه ای و مدرسه ای برای دانش آموزان صادر نمی شود و معلم هر کلاس بر اساس شرایط و نیازهای واقعی دانش آموزان ، برای آنها فعالیتهایی در نظر می گیرد.
وی هدفمند بودن، لذت بخش بودن، توجه به آداب، رسوم، فرهنگ محلی و فنون پرسشگری و حل مسأله را از جمله ویژگی های پیک نوروزی 96 در البرز برشمرد و خاطر نشان شد: محتویات پیک نوروزی با مشارکت و همفکری معلمان هر کلاس تعیین و سپس با تصویب در شورای معلمان هر مدرسه ، به دانش آموزان اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه میزان فعالیت های طراحی شده باید متناسب با شرایط ایام تعطیلات نوروز باشد و یاد آور شد: محتویات فعالیت های یادگیری در این ایام باید به گونه ای تنظیم شود که فرصت بازی، ورزش، تفریح، مسافرت و دید و بازدید از دانش آموزان سلب نشود.
وی هدفمند و عملکردی بودن، ایجاد تناسب بین تجارب یادگیرنده، لذتبخش بودن ، توجه به جنبه های رشد بدنی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان، تفکر نقادانه و خلاق را از دیگر ویژگی های تکالیف نوروزی 96 در البرز ذکر کرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش‌آموزان با انجام یک فعالیت در بخش پژوهشی، هنری، علمی ، عملی و با استفاده از روش‌های پیشنهادی از جمله مصاحبه، نقاشی، ساختن وسیله، تهیه گزارش، تهیه فیلم و عکس می توانند تجارب یادگیری مفیدی را کسب کنند که این رویکرد بیانگر تقویت و به کاربستن مهارت‌های شناختی، عاطفی و مهارتی در بین آنان است.
مقیمی به نقش و اهمیت مهارت خواندن، نوشتن، کتابخوانی ، بحث و گفت و گو در طراحی فعالیت های یادگیری پرداخت و تصریح کرد: مطالعه و کتابخوانی،گزارش دید و بازدید، سفر، فعالیت علمی، گردش علمی، نوشتن خاطره، داستان، شعر، مصاحبه،گفت و گو با والدین، دوستان و ... از محورهایی است که در شیوه نامه پیک نوروزی در مدارس ابتدایی البرز در اولویت قرار است.
وی بیان کرد: در شیوه نامه پیک نوروزی 96 باید به موضوعات مختلفی از جمله محافظت از محیط زیست، صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات، اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی برای رشد اقتصادی جامعه، آداب و رسوم مذهبی، ملی و محلی، قوانین اجتماعی و زندگی شهروندی نگاه ویژه ای شود.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیرانتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.