به گزارش ایرنا، دکتر ناصر محمدپور روز دوشنبه درجمع خبرنگاران در مورد امکان استفاده از نانوفناوری در تولید محصولات بخش جانوران سمی موسسه رازی، افزود: تحقیقاتی که در زمینه نانوفناوری و امکان ورود این تکنولوژی در حوزه تولید پادزهرها و انتقال آنتی ژن ها به بحث ایمن سازی در موسسه انجام می شود به قدری پیشرفت داشته که صراحتا اعلام می کنیم در لبه علم در حال حرکت هستیم.
وی از ساخت موفقیت آمیز نانوپارتیکل ها و میکروپارتیکل های حامل زهر جانوران سمی در این موسسه خبر داد و گفت: در حال حاضر این امر که در مرحله پایلوت در حال ایمن سازی بر روی اسب قرار دارد، برای تولید پادزهر مورد استفاده قرار می گیرد.
محمدپور اضافه کرد: قسمتی دیگری از تحقیقات این بخش به تحقیقات میدانی در مورد جانوران سمی مربوط می شود و با توجه به اینکه جانوران سمی نیز همانند سایر جانوران در طبیعت دچار تغییر می شوند، هر 10 سال یکبار مطالعات فون استیک در کشور انجام می شود که در این زمینه نیز فعالیت های قابل توجهی را در موسسه رازی شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه فون استیک جانوران سمی به ویژه مار، عقرب و عنکبوت به صورت جدی توسط این موسسه رصد می شود، ادامه داد: در این راستا تهیه نقشه پراکندگی و GIS در دستور کار قرار داشته تا در اختیار عموم، مراکز دانشگاهی و بهداشتی قرار داده شود.
رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی با تاکید بر اینکه این تحقیقات در سطح منطقه نظیر نداشته و تنها در موسسه رازی انجام می شود، تصریح کرد: آزمایشگاه های مرجع سموم طبیعی (مار، عقرب و عنکبوت) در این موسسه قرار داشته و در این زمینه بسیار فعالانه عمل می کند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.