حسن مهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خیرین نیک اندیش با نگاهی معنوی به مسائل آموزشی درالبرز که هر ساله با رشد جمعیت دانش آموزی بالا در میان استان های کشور برخوردار است اقدام به ساخت فضاهای آموزشی می کنند.
وی اظهار کرد: خیرین مدرسه سازبا نگاهی معنوی در راه تامین فضای آموزشی برای گسترش و رشد دانش که همواره مورد تاکید امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید بوده و هست گام برمی دارند.
وی خاطرنشان شد: برای رشد و تعالی کشور در عرصه دانش باید گام های بلندی در کشور همچون حرکت خداپسندانه خیرین مدرسه ساز برداشته و تقویت شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز بیان کرد: هر کلاس درسی که در کشور احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد حدود یک میلیاردریال هزینه دارد در حالی که خیرین به دلیل نپرداختن بیمه و مالیات با 20 درصد کمتر هر کلاس درس را می سازند.
مهرانی بیان کرد: اکنون 27 مدرسه خیر ساز در البرز در حال تکمیل شدن است که برخی از این پروژه ها از رشد بالای 60 درصد برخوردار هستند.
وی در ادامه به بازدید های انجام شده از مدارس در حال ساخت در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز پرداخت و یادآور شد: خوشبختانه خیرین نیک اندیش با رعایت قوانین ، ضوابط ، نکات فنی و استاندار در نظام مهندسی در حال ساخت و تکمیل مدارسی هستند که در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله همانند مدارسی که خیرین و نوسازی مدارس تا کنون احداث کرده اند مقاوم باشد.
وی ایمنی و مقاوم سازی مدارس را در درجه اولویت کار ساخت مدارس خیری برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان باید در مدارس ایمن و شاد مشغول تحصیل شوند که این مهم همواره مورد توجه خیرین نیک اندیش در سراسر کشور به ویژه استان البرز بوده است.
به گفته وی، برای پیوستن به جمع خیرین البرز نیاز به تامین کل هزینه ساخت یک مدرسه نیست زیرا هر فردی با هر توان مالی می تواند به این جمع نیک اندیش بپیوندد و در این حرکت معنوی و خداپسندانه سهمی داشته باشد.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اضافه کرد: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجهه است به گونه ای که کلاس های درس آن بالاترین تراکم دانش آموزی را در کشور دارد.
البرز 437 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.