حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه دوم ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: حضرت فاطمه (س)، برترین بانو سرور زنان عالم، دختر پیامبر اسلام و خدیجه کبری(س)، همسر امام علی(ع) و یکی از 5 تن آل عبا (اصحاب کساء) و بزرگ بانویی است که آیینه تمام نمای پیامبر اسلام است.
وی اظهار داشت: حضرت فاطمه (س)، با ابوبکر بیعت نکرد و قاطعانه در مقابل او ایستاد ؛ایشان در جریان غصب فدک و دفاع از خلافت امام علی(ع) خطبه‌ای خواند که به فدکیه معروف است.
وی با اشاره به فضیلت و اهمیت مجالس یادبود و عزاداری حضرت فاطمه(س) گفت: در عین اهمیت عزاداری و ذکر مصیبت، بسیار مهم است که در این گونه مجالس به خصوص در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان سخنان و جملات آن حضرت نیز مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.
صالحی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت، افزود :بر این اساس اقدامات ویژه ای جهت برپایی خیمه های معرفت در ایام فاطمیه با شاخصه های اعلام شده در امامزادگان استان البرز انجام شده است .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص استان، یادآور شد: برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مراسم ویژه عزاداری، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مداحی در این بقاع متبرکه از جمله برنامه های این سوگواره است.
صالحی بیان کرد: به مناسبت برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) ستادی تشکیل شد تا برنامه ریزی لازم در خصوص ویژه برنامه های این ایام انجام شود.
وی یادآور شد: روز شهادت فاطمه زهرا (س) گروه های زنجیر زنی و سینه زنی در عزای این بانوی بزرگوار وارد امامزادگان و بقاع متبرکه شده و در سوگ حضرت زهرای مرضیه (س) اشک ماتم خواهند ریخت.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.