وحید یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فرآیند کاری پژوهش سراهای دانش آموز در ایجاد رغبت و هدایت افراد به سمت اهداف مشخص ، کارگاه کارآفرینی نیز برای شناسایی دانش آموزان، اولیاء و سایر افراد علاقمند در حوزه کارآفرینی در پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج فعال شد.
وی اظهار کرد: در این کارگاه به کمک معلمان فرهیخته و کارآفرینان توانمند البرزی تلاش می شود تا افراد علاقمند به حرفه های مختلف شغلی از جمله خیاطی ، صنایع دستی تحت دوره های آموزشی - مهارتی قرار بگیرند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ادامه به برتر شناخته شدن پژوهش سرای دانش آموزی معلم این ناحیه درکشور و استان البرز در سال 95 اشاره و یاد آور شد: پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک کرج به دلیل داشتن شرایط مناسب از نظر فضای کلاسی ، آزمایشگاه ، کارگاه و مجهز بودن به امکانات آموزشی و آزمایشگاهی امکان خدمات دهی به دانش آموزان و معلمان پژوهشگر و همچنین در آموزش کارآفرینی به گروه های مختلف سنی دراستان البرز را دارد.
یعقوبی به برگزاری کلاس های پژوهش سرای دانش آموزی معلم در سال تحصیلی 96-95 پرداخت و تصریح کرد: برای دانش آموزان پایه دوم تا پنجم ابتدایی کلاس های ریاضی خلاق ، تیزهوشان برای پایه پنجم و ششم و آزمایشگاه زیست شناسی جانوری، زیست گیاهی و علوم تشکیل شده است.
یعقوبی تصریح کرد: در این پژوهش سرا کلاس های فوق برنامه رباتیک ، هوا فضا و آموزش نجوم نیز دایر شده است.
وی از کلاس های ریاضی ، آمادگی برای مسابقات آزمایشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی و فوق برنامه رباتیک ، هوافضا ، کمیکار، کارآفرینی و نانو تکنولوژی برای دانش آموزان دوره متوسطه اول نام برد.
به گفته وی برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم نیز کلاس های آمادگی برای مسابقات ملی رباتیک، هوافضا، کمیکار و نانو تکنولوژی فعال شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از برگزاری کلاس های آمادگی برای جشنواره خوارزمی، المپیادهای آزمایشگاهی ، آموزش نجوم با استفاده از چادر نجومی بعنوان دیگر اقدامات آموزشی - حمایتی این پژوهش سرا یاد کرد.
یعقوبی بیان کرد: اجرای طرح های نوین پژوهشی ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه اولیای دانش آموزان پژوهشگر، ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی - پژوهشی البرز و تهران ، برگزاری دوره های آموزشی سیار در مدارس استان، بهره گیری از کمک های خیری در راستای حمایت از طرح های پژوهشی و تجهیز پژوهش سرا را از دیگر شاخص های برتر این پژوهش سرا در سطح کشور و استان ذکر کرد.
پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ابتدای خیابان فروغی کرج مستقر است که از شنبه تا پنجشنبه در دو نوبت و از ساعت 8 صبح تا 20 به دانش آموزان ، معلمان و اولیاء در طول سال خدمات آموزشی ،پژوهشی و کارآفرینی ارائه می دهد.
2819/1535 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.