اصرار آیت الله هاشمی رفسنجانی در این سفر برای عزیمت به منطقه فدک یعنی همان ارثیه حضرت فاطمه (س) در اطراف مدینه النبی، سعادتی بزرگ برای همراهان ایشان و این حقیر که به عنوان خبرنگار ایرنا در این سفر حضور داشتم، فراهم آورد که شاید دیگر در عمر خود با هیچ قیمتی نتوانیم آن را به دست آوریم.
سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در اجلاسی در خصوص وحدت جهان اسلام در مکه مکرمه بود که تبدیل به خاطره ای با شکوه از سرزمین وحی برای آیت الله هاشمی رفسنجانی و همراهان وی و از جمله این حقیر شد.
پیاده روی های شبانه این دلداده خاندان رسالت به سمت قبرستان بقیع، فرصتی مغتنم به وجود آورد تا ایرانیان حاضر در حج عمره در مدینه النبی به ویژه بانوان، لختی به دور از تهدید و ارعاب و آزار سعودی ها و از نزدیک ترین فاصله با ائمه مظلوم بقیع راز دل بگویند و بر غم غریبی 4 امام معصوم (ع) بگریند.
بیان ارزش این ثروت گرانبها که به حقیر نصیب شد، از عهده زبانم خارج است و جملات یارای بازگویی شیرینی آن را ندارد. در شب شهادت مادر دو گیتی از باب جبرائیل که همواره بر روی عاشقان فاطمه (س) بسته است، وارد شدیم و در کنار مضجع نورانی نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و بیت الاحزان زهرای مرضیه (س) نشستیم و بر غم غربت خاندان پیامبر (ص) گریستیم که همه اینها را مدیون عشق و ارادت و شور و شیدایی آیت الله هاشمی رفسنجانی بودیم.
از خود سوال می کردیم، دستیابی به این سعادت نتیجه کدام نیکی و قدم خیر است که خداوند کریم ما را نیز در بین بندگان مخلص خود قرار داد تا بتوانیم در چنین ساعاتی با عرشیان در کنار مرقد منور نبوی هم نوا شویم، که البته به عقیده من خداوند به برکت وجود حضرت آیت الله این شیرینی را قسمت همه ما کرد.
نقطه عطف و اوج خوشبختی ما در این سفر در عزیمت به منطقه فدک یا همان سرزمین فاطمه (س) در اطراف مدینه بود که این هم با اصرار آیت الله هاشمی رفسنجانی قسمت شد.
در پوست خود نمی گنجیدیم، برای دیدن آن لحظه شماری می کردیم زیرا ما نخستین و شاید آخرین شیعیانی بودیم که پا در ارثیه پیامبر اعظم (ص) به دخت گرانقدرشان حضرت فاطمه (س) می گذاشتیم. شاید در نزدیکی این منطقه به نام حائط وجود داشت اما نخلستان های آن باقی بود.
کافی بود در آن لحظات نگاهی به چشمان آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته باشی تا شعف و شوق و شور را در دیدگان او ببینی، چشمهایش می درخشید و جای جای این سرزمین را برانداز می کرد و البته به واسطه مطالعاتی گسترده ای که در خصوص این سرزمین داشت توضیحاتی را به اطرافیان ارائه می کرد.
مردم بومی عربستان این منطقه را وادی فاطمه (س) می گفتند. مسجد فاطمه (ص) هنوز پربرجا بود اما به واسطه کینه توزی خاندان لعین سعودی به مخروبه ای مبدل گشته بود. هنوز آثاری از چشمه های فاطمه (س) که به آن عیون فاطمه (س) می گفتند، باقی بود.
امیر منطقه حائط یا همان فدک زهرا (س)، آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیات همراه را بسیار تکریم و توضیحاتی را درباره این منطقه ارائه کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در جای جای سرزمین فاطمه (س) همراهان را به بهره مندی معنوی بیش از پیش از فرصت پیش آمده توصیه می کرد و خود نیز در شرایط روحانی و معنوی بسر می برد که هر ببیننده ای را به خود جذب می کرد.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.