به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه درنشست مشترک دستگاه‌های متولی امر ازدواج استان البرز که حضور آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در اداره کل دادگستری البرز افزود: طرح مشاوره پیش از ازدواج با پیگیری دستگاه قضایی و با وجود عدم همکاری برخی دستگاه‌های مسئول و وجود موانع متعدد از سال 94 آغاز شده است و تاکنون نزدیک به 2 هزار زوج از خدمات آن بهره مند شده اند.
وی اضافه کرد: به دلیل آگاهی نداشتن زوجین نسبت به مهارت‌های لازم برای زناشویی، مشکلات فراوانی از همان ابتدا، پیش روی زوجین قرار می‌گیرد و به همین دلیل نزدیک به 50 درصد طلاق‌ها در 5 سال ابتدایی زندگی مشترک رقم می‌خورد.
فاضلیان با اشاره به فروپاشی 19 زندگی مشترک در هر ساعت در کشور گفت: آمار بیانگر شرایط ناخوشایندی است که در آن قرار گرفته‌ایم و باید به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل بود با این هدف و با توجه به اینکه استان البرز در این زمینه جزو استان‌های با فراوانی بیشتر بود، دادگستری کل استان نیز به این عرصه ورود پیدا کرد و دستاوردهای مهمی را رقم زد.
وی اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق را یکی از راهکارهای اجرا شده برای کاهش آمار طلاق عنوان و اظهار داشت: برای این منظور با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مرکز مشاوره‌ای راه اندازی شده است.
فاضلیان ادامه داد: برخی اجرای این طرح را وسیله‌ای برای درآمدزایی معرفی کردند که برای جلوگیری از برداشت‌های منفی، مقرر شد این طرح به صورت رایگان برای همه زوجین در آستانه ازدواج، ارائه و هزینه‌ها از طریق دستگاه‌های متولی تامین شود.
وی افزود: در کنار رایگان شدن طرح، ایجاد مشوق‌هایی برای زوجین را نیز پیگیری می‌کنیم که شامل مواردی نظیر تسریع در پرداخت تسهیلات یا خرید جهیزیه با تخفیف مناسب است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه در خانواده‌ها است، گفت: خانواده و آموزش و پرورش نقشی اساسی در تربیت فرد دارند و باید تدابیری اتخاذ شود تا مباحث مربوط به خانواده، در سالیان متمادی به دانش آموزان و دانشجویان منتقل شود.
6155/1535خبرنگار:وحیده عسکری **انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.