به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: یکی از ویژگی های آموزش و پرورش نوین توجه خاص به فعالیت های مکملی است که دانش آموزان آن را از کلاس درس آغاز و در خارج از مدرسه ادامه می دهند.
خسرو ساکی اظهار کرد: مصداق این گونه فعالیت ها ، اردوها و بازدید هایی هستند که با مشارکت و تعامل دانش آموزان ، معلمان ، مربیان و اولیاء آنان صورت می گیرد و موجب شکوفایی استعدادها ، تعمیق یادگیری ، تمرین آموخته ها ، مسئولیت پذیری ، مشارکت و همکاری و آشنایی با فرهنگ های بومی ، منطقه ای ، ملی و جهانی می شود.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان است ، اردو و بازدید را به منزله فعالیتی روشمند و هدفدار که در تحقق بخشی از نیازهای اجتماعی، عاطفی، جسمی و ... دانش آموزان ایفای نقش می کند مد نظر قرار داده است.
وی تصریح کرد: اردوگاه های دانش آموزی فضایی مناسب برای حضور گروهی دانش آموزان است تا در کنار معلمان یک یا چند روز به یاد ماندنی و خاطر انگیز را در دوران تحصیلی خود در محیطی ایمن و در دل طبیعت به ویژه در جاده کرج -چالوس که یکی از جاده های زیبای جهان است یا سایر مناطق گردشگری استان را تجربه کنند.
وی با اشاره به اینکه اثر تربیتی یک اردو حتی یکروزه آن چنان عمیق است که نقش آن تا ایام کهنسالی بر صفحه ذهن افراد باقی می ماند افزود: به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی مهم تر ، عمیق تر و ماندنی تر است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: افراد در اردو شیوه زندگی فردی و گروهی، پیروی از قوانین و مقررات، احترام به بزرگان ، نقش های اجتماعی، کمک به همنوعان، خصلت های نیکو و والای انسانی و نزدیکی به خالق هستی را می آموزند.
ساکی از اردوهای تربیتی بعنوان اولین قدم برای مستقل شدن فرزندان در خانواده ایرانی یاد کرد و یاد آور شد: در همین اردوهای دانش آموزی است که دانش آموزان به سمت استقلال، خودباوری ، اعتماد به نفس و زندگی گروهی سوق داده می شوند.
وی گفت: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا همه مدارس در طول سال تحصیلی ضمن رعایت قوانین و ضوابط اردویی دانش آموزان از اهداف اردویی برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: جمعیت بالای دانش آموزی البرز که با جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور برابری می کند نیاز به امکانات و زیرساخت های فرهنگی -آموزشی از جمله اردوگاه های دانش آموزی دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این آیین افزود: در راستای سند تحول بنیادین با عنوان توسعه فضاهای اردوگاهی دانش آموزی و پروژه مهر سال تحصیلی 96-95 روند بازسازی ، بهسازی، زیباسازی ،توسعه و تجهیز این اردوگاه در دستور کاری این ناحیه قرار گرفت .
وحید یعقوبی افزود: : این اردوگاه واقع در روستای سرزیارت جاده چالوس در یک فضای 5 هکتاری که دارای شش اتاق ، 40 تخت ، نمازخانه و سالن کنفرانس است آماده سازی و بازگشایی شد.
وی یاد آور شد: این اردوگاه در راستای توسعه فعالیتهای اردویی و غیر رسمی مدارس ،اوقات فراغت دانش آموزان با هدف آموزشی ، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان بهسازی شد.
وی تاکید کرد:این اردوگاه برای استفاده کل دانش آموزان استان البرز آماده شده است.
استان البرز 437 هزار دانش آموز و 40 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.