قاسم پوستین دوز روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین عملکردی استانی در پروژه مهر 88 درصد بود که آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با کسب میانگین 94.33 درصد توانست رتبه اول البرز را به خود اختصاص دهد.
وی اظهار کرد: پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه ای با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت در سطح ملی اجرا می شود.
وی پروژه مهر را نماد مدیریت و مظهر برنامه ریزی دانست و خاطر نشان شد: پروژه مهر در آماده سازی شرایط مناسب آموزشی و پرورشی برای یک سال تحصیلی دانش آموزان در مدارس را نقش مهم و ارزنده ای دارد.
وی بیان داشت: عملیات اجرایی این طرح ملی از 15 تیرماه تا 15 مهرماه با 20 شاخص کاری در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج مورد پیگیری قرار گرفت.
وی گفت: برای مدیریت و اجرای پروژه مهر 95 ، 5 کارگروه تعریف شده و یک کارگروه ابتکاری در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در قالب کمیته ساماندهی نیروی انسانی ،ثبت نام دانش آموزان ، تعمیر و توجیه ، تبلیغ و اطلاع رسانی ،تائید صلاحیت ، نظارت و ارزیابی و پرورشی فعال شدند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در ادامه به تحصیل یک سومی جمعیت البرز در این ناحیه اشاره و یاد آور شد: درسازماندهی 109 هزار و 450 دانش آموز در مدارس و ساماندهی 5 هزار و 400 نفر نیروی انسانی در این ناحیه امتیاز صد در صدی را در پروژه مهر 95 استان کسب کردیم.
پوستین دوز از مشارکت خیرین و دستگاه های برون سازمانی از جمله شهرداری ها، شورای اسلامی شهر، بسیج، راه و مسکن و شهرسازی ، سپاه و سمن ها بعنوان دیگر شاخص ها در کسب امتیاز بالا این ناحیه در پروژه مهر 95 در استان نام برد.
وی تصریح کرد: با کمک خیرین نیک اندیش 22 مدرسه و سایر دستگاه ها 30 مدرسه در این ناحیه بهسازی، زیبا سازی ، شاداب سازی ، آسفالت و رنگ آمیزی شد.
وی اضافه کرد: در قالب پروژه مهر 95 در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج از سوی خیرین و مشارکت دستگاه های اجرایی یک میلیارد تومان هزینه شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به خلاقیت های این ناحیه در پروژه مهر 95 اشاره و ادامه داد: انتخاب 30 مدیر معین ، مشارکت جویی برون سازمانی، مدیران ارزیاب، هجرت ، فرآیند انتخاب مدیران با 9 موضوع ، ارائه برنامه آموزشی و پرورشی ، صدور ابلاغ برای مدیران جدید الانتصاب و برگزاری 45 ساعت دوره آموزشی برای آنها از جمله این خلاقیت هاست.
پوستین دوز یادآور شد: یکی از اقدامات مهم این ناحیه در بخش اطلاع رسانی به جامعه هدف را تهیه و تدوین کتاب 200 صفحه ای پروژه مهر 95 از سوی کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی آموزش و پرورش ناحیه 4 تشکیل می دهد.
وی در پایان از همه دست اندکاران پروژه مهر 95 در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به ویژه معین استانی ناظر بر این طرح ملی قدر دانی کرد.
آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج بیش از 109 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.