به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در همایش تخصصی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن همایش های پژوهشگاه مواد و انرژی در مشکین دشت فردیس و با حضور اساتید الهیات دانشگاه برگزار می شد، خافزود: معرفی شخصیت امام (ره) برای جامعه امروزی به ویژه نسل جوان ضروری است.
وی ادامه داد: امام (ره) در گذشته در مباحث فقهی معمار بودند، باید چنین شخصیتی به دانشجویان به خوبی معرفی شود که این اقدام کمک بزرگی به گفتمان انقلاب اسلامی می کند.
حسینی همدانی افزود: انقلاب اسلامی از انقلاب رسول خدا(ص) الگو گرفته است و انقلاب انبیاء همه توحیدی بودند و هدف پیامبران الهی رسالت آنها بین امت ها است.
وی گفت: قرآن می فرماید تمام مجاهدت های انبیاء الهی برای براندازی نظام های طاغوت و برپایی انقلاب الهی است و انقلاب اسلامی ما بر مبنای همین الگوی قرآنی بنا شد.
امام جمعه کرج اظهار داشت: با رهبری یک انسان فرهیخته از نسل پیامبر سازش ناپذیر، مبارزه با شرک و نفاق، تکیه بر خدا، کمک مردم و ایثار و از جان گذشتگی عده ای از انسان ها مبارزه صورت گرفت و نظام طاغوت وابسته به استکبار از بین رفت و انقلاب اسلامی پایه گذاری شد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از ریشه های مهم انقلاب طاغوت ستیزی است که در چهره های مختلف خود را نشان می دهد که نصیب مردم در این دوران شده است.
نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی (ره) تنها یک مدرس، انقلابی و روحانی نبود، بلکه امام از لحاظ بندگی، قناعت، اخلاق، رفتار، کردار، سبک زندگی اسلامی و مسائل اقتصادی و اجتماعی الگو است.
وی اظهار داشت: استادان الهیات و معارف اسلامی باید با آگاهی از مسائل مختلف، خود را با نیازهای جامعه به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.
حسینی همدانی گفت: یکی از اساسی ترین شاخصه های انقلاب اسلامی دل نبستن به دشمن است، اگر در افکار مردم و مسئولان دل نبستن به دشمن نهادینه شود، تمام این مسایل حل خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: در وصیت نامه امام راحل (ره) قسمت هایی از گفتمان انقلاب اسلامی تبیین شده که باید چراغ راه و دستورالعمل ما باشد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.