به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزارکنندگان بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: نماز یکی از ارکان و شعایر الهی است که باید از برگزار کنندگان این اجلاس که به خوبی انجام شد، قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: همچنین از آقای قرائتی به دلیل اعتماد به این استان و واگذاری میزبانی آن به البرز قدردانی کنیم و از برگزار کنندگان و مسئولین کمیته های 7 گانه نیز قدردانی می شود که توانستند با اقدام و همت مناسب خود فضایی از صمیمت و صفا و معنویت را در استان حکمفرما کنند.
طهایی گفت: اگر یک ید واحده در این استان نبود که نماز را از خود می دانند این اجلاس با این وسعت و تاثیرگذاری برگزار نمی شد که حاصل عشق، علاقه، ادای دین و وظیفه نسبت به این تحفه الهی بود همچون قرآن که یک هدیه الهی است.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم حق این تحفه الهی و نعمت الهی را در حوزه فردی و اجتماعی به خوبی ادا کنیم.
وی با اشاره به 4 رویداد بزرگ در ماه های اخیر در این استان که البرز با سرافرازی از آن بیرون آمد، اشاره کرد و افزود: این 4 رویداد که اولین آن سفر رئیس جمهور بود که هم مردم وهم مسئولین از آن یک سفر به یادماندنی را رقم زدند.
وی رویداد های دیگر را برگزاری اجلاس نماز دانست که به صورت سراسری و ملی برگزار شد که بار مسئولیت و کاری که بایستی به صورت فرااستانی انجام می شد که در این حوزه هم باید برنامه ریزی و کار می کردند.
استاندار البرز همچنین به برگزاری جشنواره هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: هفته پژوهش که یک تحول و جشنواره علمی تحقیقاتی برای استان است که بار سنگینی بر دوش مدیران داشت که به خوبی برگزار شد.
وی هچنین به مراسم باشکوه اربعین نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این مراسم نیز مدیران و مردم باید در صحنه حاضر می شدندو برای این راهپیمایی و این زیارت باشکوه همراهی می کردند که کارسبکی نبود و همه از مردم ، بخش خصوصی، نهادهای دولتی و ائمه جمعه دست به دست هم دادند و به صورت مادی معنوی و فکری همراهی کردند و همه روسفید پیش خدا و خلق خدا شدید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در جای جای قران سفارش به نماز شده ، گفت: آثار نماز باید در روح و جان و عمل انسان هویدا باشد و نشان داده شود که انتظار از ما که مجری این اجلاس بودیم یک تحول روحی و فکری در ما به وجود آمده باشد.
طهایی اظهار امیدواری کرد که از این اعتمادی که به استان به وجود آمده بتوانیم در اشاعه و ترویج نماز به خوبی بهره ببریم و انجام وظیفه کنیم.
وی گفت: امیدواریم در روز قیامت نماز از ما شاکی نباشد که آن چه حق معنوی آن بود را ادا نکردیم و باز هم امیدواریم آثار و برکات نماز در جامعه، منازل و کار اجتماعی نشان دهیم و همه ببینند که تفاوتی بین نمازگزاران و بی توجهان به نماز است.
در آیین تجلیل از برگزار کنندگان بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با قدردانی از استاندار البرز و اهدای لوح یادبود، انگشتری مقام معظم رهبری را نیز به ایشان اهدا کرد.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.