حسین فلاح‌نژاد روز سه شنبه در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان البرز در سال ۱۳۹۹ با مقایسه شاخص‌های اقتصادی البرز در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اظهار داشت: نرخ بیکاری استان از ۱۴.۹ درصد در سال ۹۷ به ۱۲.۸ درصد در سال ۹۸ کاهش یافت و در این مدت میزان مشارکت اقتصادی نیز از ۴۲.۴ درصد به ۴۴.۴ رسید.

وی با بیان اینکه نسبت اشتغال البرز نیز از ۳۶.۱ در سال ۹۷ به ۳۸.۷ در سال ۹۸ افزایش یافت، خاطرنشان کرد: استان البرز از نظر شاخص‌های نرخ بیکاری، میزان مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در سال ۹۸ به ترتیب  رتبه‌های نهم، هفدهم و هجدهم در بیم استان‌های کشور قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم اشتغال بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی البرز در سال ۹۸ به ترتیب ۵۵.۳، ۴۰.۹ و ۳.۸ بود، گفت: سال ۹۸ در حالی شمار بیمه‌شدگان اجباری در حالی با افزایش متوسط ماهیانه یکهزار ۲۸۳ نفر همراه بود که شاهد کاهش ماهیانه ۱۶۰ نفر از تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز بودیم.

فلاح‌نژاد خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۹۸ در حوزه مشاغل خانگی استان ۶۰ میلیارد ریال بود که پرداخت شد.

ضرورت تشکیل کمیته تخصصی بانک‌ها و سرمایه‌گذاران

همچنین مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه بانک‌های استان در سال ۹۸، ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت کردند، گفت: با توجه به مشکلات سرمایه‌گذاران و بانک‌ها درباره مسائلی از جمله تامین وثیقه تشکیل کمیته تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی مرتبط، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران و بررسی مشکلات موجود ضروری است.

پرویز زرگر افزود: پس از تشکیل کمیته تخصصی و برگزاری نشست‌های آن توسط اداره کل تعاو، کار و رفاه اجتماعی، نتایج نشست‌ها در کارگروه اشتغال استان ارائه شود.

وی با یادآوری شیوع کرونا و اثر آن بر بازار و اقتصاد تصریح کرد: هر چند شیوع این ویروس به حوزه‌های اقتصادی خسارت‌هایی وارد کرد و سوءاستفاده رسانه‌های معاند از اوضاع پیش‌بینی شد، اما با رصد وضعیت انبار کالاهای اساسی در البرز مشکلی در خصوص تامین این کالاها برای مردم استان رخ نداد.

زرگر ادامه داد: در این مدت (شیوع کرونا) ۴۳ واحد تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی در استان البرز فعال شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر آسیب جدی بخش گردشگری پس از شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.  

زرگر با بیان اینکه بانک‌ها در سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند، تصریح کرد: رشد و تحرک اقتصادی مردم پس از دوران کرونا مطلوب پیش بینی شده و اگر مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها بتوانند همپای مردم حرکت کنند در سال ۹۹ نیز شاهد جهش اقتصادی نسبت به سال ۹۸ خواهیم بود.

در این نشست برخی فرمانداران، مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های استان البرز به ارائه گزارش عملکرد حوزه متبوع خود در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری پرداختند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.