سردار عباسعلی  محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: در  اجرای طرح کنترل مناطق جرم خیز و پیشگیری از سرقت خودرو در این مناطق،  سارقان سابقه دار و آزاد شده از زندان و افراد مظنون را تحت کنترل و نظارت قرار گرفتند.
ماموران انتظامی در حین ماموریت به یک دستگاه خودرو پراید با یک سرنشین مشکوک شده و پس از استعلام از شماره پلاک خودرو مشخص شد که دارای سابقه سرقت است.

ماموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر کردند اما راننده  خودرو بدون توجه به دستور ایست و هشدارهای پلیس اقدام به حرکت در خلاف جهت خیابان  کرده و با انجام حرکات مخاطره آمیز اقدام قصد فرار داشت که در این لحظه ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک هوایی و سپس به سمت چرخ های عقب خودرو شلیک کردند که در نتیجه خودرو متوقف و راننده آن که با استفاده از تاریکی شب سعی در فرار داشت دستگیر و به همراه خودروی مسروقه برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.
سردار محمدیان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های کارآگاهان ضمن اعتراف به ۵۰ فقره سرقت خودرو از نوع پراید و ۱۰۰ فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف استان البرز از جمله عظیمیه، مهرویلا، محمدشهر، فردیس و ... اذعان داشت که سرقت ها را با همدستی یک نفر دیگر انجام داده است .

طی انجام اقدامات پلیسی، متهم ردیف دوم نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.
سردار محمدیان گفت: در بررسی نحوه سرقت خودروها مشخص شد که متهمان اغلب اقدام به سرقت خودروهای پراید مدل های قدیمی که فاقد سیستم ایمبولایزر هستند که سرقت آنها نسبت به سایر مدل ها و خودروها آسانتر بوده، کرده و پس از سرقت خودرو اقدام به سرقت تجهیزات داخل خودرو و محتویات صندوق کرده و خودروها را در حاشیه شهر رها می کردند.
وی با بیان این که با راهنمایی متهمان، محل های سرقت بازسازی و تمامی مال باختگان شناسایی شدند، اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه ارزش تقریبی اموال مسروقه توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال تخمین زده شد.
فرمانده انتظامی استان البرز در راستای پیشگیری از سرقت خودرو از شهروندان خواست: خودروهای خود را در مکان خلوت پارک نکرده و اگر امکان انتقال خودرو به پارکینگ را ندارند حتی الامکان آن را در مکان های شلوغ و پررفت و آمد پارک کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.