فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه این مراسم  که با رعایت الزامات فاصله اجتماعی برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت :  بزرگترین درجه و رتبه ای که خدواند به برخی بندگان خاص عطا می کند، شهادت است و جوانان باید با عمل به وصیت شهدا دنباله رو راه آنها باشند.
وی بیان داشت: تبعیت ازولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، ازسفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود.
 برگزاری برنامه های فرهنگی با نام شهدا موجب نشر فرهنگ دفاع مقدس می شود و بازگویی مرام شهدا، زمینه تعالی فکری و روحی جوانان را فراهم می سازد.
وی عنوان کرد: پیروی قلبی و عملی از راه شهدا وظیفه مسلمانان و آزادگان جهان است و ما عزت، عظمت و اقتدار کشور را مدیون رواج اندیشه حسینی درایران اسلامی هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: معلمان مدارس رسالت بزرگی درتربیت دینی ومعنوی دانش‌آموزان با استفاده ازآموزه‌ های دینی و نحوه عمل به ارزش‌های اخلاقی و مذهبی دارند.
فهمیده تاکید کرد: نماز و قرآن می تواند فرد را در برابر تمامی آسیب های اجتماعی و انحطاط اخلاقی بیمه کند از این رو باید قبل از مساله آموزش نسبت به پرورش روحی و آموزش دین و ترغیب به اقامه نماز دربین دانش آموزان اقدام کرد.

استان البرز ۹۳ شهید فرهنگی دارد.

جمعیت فرهنگیان استان ۲۶ هزار نفر و شمار دانش آموزان البرز ۵۰۰ هزار نفر است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.