به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمدعلی حسینی ظهر امروز در یک مرکز جامع اهدای خون در کرج که به عنوان مرکز اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا تعیین شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان البرز یکی از ۱۴ استان کشور است که جمع آوری پلاسما به طریق پلاسما فرزیس از بهبود یافتگان کووید- ۱۹ را شروع کرده است.

وی ادامه داد: از بهبود یافتگان کرونا که ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد پلاسما دریافت می‌شود و این پلاسما برای درمان بیمارانی که در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند، استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: طریقه اهدای پلاسما راحت است و مانند اهدای خون بوده و زمان زیادی نمی‌برد، به هنگام استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان کرونا گلبول قرمز خون آنها به بدن فرد اهدا کننده باز گردانده می‌شود.

حسینی ادامه داد: انتظار داریم بهبود یافتگان از کرونا با اهدای پلاسما در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

وی بیان کرد: در خصوص اهدای پلاسما تاکنون چهار واحد از بهبودیافتگان کووید- ۱۹ در استان البرز دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون استان البرز توضیح داد: برخوردی از سلامت کامل، داشتن سن ۱۸ تا ۶۵ سال و وزن بالای ۵۰ کیلو گرم از شرایط بهبود یافتگان کرونا است که قرار است پلاسمای خود را اهدا کنند و البته شرط مهم دیگر این است که ۲۸ روز از زمان ترخیص آنها از بیمارستان‌ها سپری شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز فعال در استان البرز برای اهدای پلاسما مرکز مهربانو در خیابان قائم کرج است، گفت: این مرکز برای انجام این کار کاملاً تجهیز شده است.

وی اشاره کرد: با برقراری تماس با بهبودیافتگان کووید ۱۹ که قرار است اهدای پلاسما انجام دهند مشاوره لازم را به آنها ارائه می‌دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان البرز عنوان کرد: در طرح پلاسما درمانی، تمامی آزمایشات روی نمونه خون‌های دریافتی انجام می‌شود و بر اساس مشخص کردن گروه‌های خونی و کنترل سلامت، جمع آوری پلاسمای اهداکنندگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.