حسین فاضلی هریکندی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج تغییر کاربری اراضی را یکی از تهدیدهای پیش روی استان عنوان و گفت: دستگاه قضایی البرز با توجه به نبود سازوکاری منسجم در استان برای نخستین بار در کشور اقدام به راه اندازی قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری کرد تا بتوانیم با اقدام های جهادی روند سریع تغییر کاربری ها را با ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه های متولی متوقف کنیم.

وی اضافه کرد: نتیجه ایجاد این قرارگاه از ابتدای سال جاری تاکنون رهاسازی بیش از ۳۹۰ هکتار از اراضی استان البرز بوده است.

فاضلی هریکندی گفت: در راستای مقابله جدی و ریشه ای با این پدیده، دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی مکلف شدند عوامل پشت پرده و باندهای ایجاد این تغییر کاربری ها را شناسایی و به منظور برخورد به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام های صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا اشاره و افزود: با توجه به شرایط خاص زندان ها، از همان روزهای ابتدایی دستورهای لازم برای تشکیل قرنطینه سه لایه در کلیه زندان های استان صادر شد تا از ورود هر گونه فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا به ندامتگاه ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری از اقدام های ناظر بر اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط بود که تاکنون نزدیک به پنج هزار نفر از این شرایط استفاده کردند.

فاضلی هریکندی به رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا دستورهای لازم به حوزه های قضایی و دادستان های استان صادر شد تا با توجه به ظرفیت های استان که یکی از مراکز صنعتی و تولیدی بزرگ کشور در زمینه اقلام بهداشتی است با حضور مستمر در واحدهای تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی علاوه بر نظارت دقیق بر روند توزیع این اقلام در موارد لزوم دستورات قضایی برای رفع موانع تولید را صادر کنند.

رییس کل دادگستری البرز در ادامه پرونده های مسن را یکی از بزرگ ترین معضلات دادگستری استان در سال های اخیر عنوان و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت جهادی همکاران، حدود ۵۰ درصد از پرونده هایی که بیش از یک سال از تاریخ تشکیل آنها گذشته بود، برای آنها تصمیم گیری و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان نیمه اول امسال، تمام پرونده های معوق و مسن دادگستری البرز تعیین تکلیف می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.