حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی  روز سه شنبه در پیام تبریکی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رجب منتشر کرد، آورده  است که علیرغم اینکه این ماه یکی از ماه های حرام است ولی فرصتی ناب و استثنایی برای تمرین بندگی خدا و رسیدن به ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه این پیام خود آورده: از حضرت رسول (ص) روایت شده که رجب ماه بزرگ خدا است و هیچ ماهی در احترام و فضیلت به آن نمی رسد و در این ماه حتی جنگ با کافران حرام است.

پیامبر اسلام (ص) در روایتی دیگر، فرموده اند که رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است و کسیی که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، مستحقّ خشنودی بزرگ خدا می شود و خشم حق از او دور می گردد و دری از درهای دوزخ به رویش بسته خواهد شد.
رجب ماهی است که امت اسلام از طریق آن به پیشوازی ماه شعبان و بعد از آن رمضان می رود، رمضان یعنی ماه میهمانی خداوند و در تداوم رجب است یعنی میهمانی خداوند از ماه رجب می گذرد.
امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم(ع) نیز در روایت دیگر فرمودند که رجب نام نهری است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است و هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.
دشتکی در ادامه پیام خود آورده که ماه رجب ماه ورود به عرصه رسیدن به اوج لیل القدر است و در روایات داریم اگر کسی بخواهد لیله القدر ماه مبارک رمضان را درک کند باید ماه رجب و ماه شعبان را به عنوان دو مقدمه لازم خوب طی کند.
وی گفت: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از رذایل وپلشتی هایی است که از رمضان گذشته تاکنون در قلب و دل انسان جای گرفته است و این یک ماه بسیار مهمی است در ایجاد شتاب و توجه به درگاه الهی.
وی خاطرنشان کرد: در این ماه بسیار به روزه داری توصیه شده است و انسان ها باید به درگاه خداوند متعال استغفار کنند و خود را از رذایل و گناهان سبک نماید تا بتواند با توشه بیشتری به جلو قدم بردارد.
انجام اعمال لیله الرغایب در نخستین شب جمعه ماه رجب، ایام البیض در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب که در آن مسلمین در مساجد معتکف شده و ضمن روزه داری، قرائت قرآن و ادعیه را انجام می دهند و اعمال ام داوود از جمله اعمال این ماه عزیز است.

ضمن اینکه در اولین روز از این ماه سالروز ولادت پیشوای پنجم، حضرت امام محمد باقر (ع) و در سومین روز از آن روز شهادت حضرت امام علی بن محمد الهادی (ع)، دهمین امام و پیشوای شیعیان است که طبق برخی روایات در روز سوم رجب یا۲۵ جمادی الثانی از سال ۲۵۴ هجری در سامرا به شهادت رسیدند.
دهم ماه رجب ولادت امام نهم، حضرت محمد بن علی الجواد (ع) است آن حضرت در روز دهم ماه رجب ازسال ۱۹۵ هجری به دنیا آمد، آن حضرت در سن ۸ یا۹ سالگی به امامت رسید و۱۷ سال مدت امامتش به طول انجامید، یعنی عمر مبارکش از۲۶ سال تجاوز نمی کند.

روز ۱۳ ماه رجب نیز روز ولادت امام اول شیعیان و روز ۲۵ رجب روز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت، امام موسی کاظم (ع)‌و روز ۲۷ رجب روز مبعوث شدن خاتم الرسل (ص) به پیامبری است.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.