حجت‌الاسلام محمد کاشانی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا در کرج  افزود: امروز جامعه اسلامی نسبت به برخی از گروه های انحرافی از جمله وهابیت و داعش از آگاهی لازم برخوردار است اما در خصوص مسیحیت تبشیری باید طرح های آگاهی بخشی بیشتری را داشت.
وی ادامه داد: تدوین فیلم ، برگزاری دوره های آموزشی متعدد ازجمله راهکارهای آگاهی بخشی دراین زمینه به شمارمی رود.
کاشانی گفت: امروزبا توجه به سیاستگذاری جوامع غربی  برای برهم زدن اقتصاد و آرامش جامعه با هدف جذب افراد به فرقه های انحرافی باید برنامه ریزی منسجم و دقیق تری رابه خرج داد.
وی اضافه کرد: مسیحیت تبشیری از جمله فرقه های انحرافی است که باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد چراکه این فرقه ازسوی خاستگاه جمهوری خواهان آمریکا درسطح گسترده درحال تبلیغ است.
دبیرانجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت خاطرنشان کرد: این فرقه انحرافی درحالی گسترش تبلیغات خود را دارد که ارامنه و آشوری ها به شدت مخالف آن هستند و حتی کلیساهای خود را برای برگزاری مراسم دراختیار مسیحیان تبشیری قرار نمی دهند چرا که مسیحیت تبشیری را یک فرقه انحرافی دانسته و ازمنتقدان سرسخت آن هستند.
وی ادامه داد: فرقه انحرافی مسیحیت تبشیری مسیر   تسخیری  از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی همراه با تدوین و تهیه کتاب های مختلف برنامه مدونی را برای جذب افراد در پیش گرفته است.
کاشانی اظهارداشت: بنابراین باید بسته های فرهنگی جامعه را برای مقابله با این فرقه های انحرافی هرچه بیشتر تقویت کرد چراکه  آسیب دیدگان اجتماعی درحوزه طلاق و اعتیاد در معرض خطر این فرقه ها بیشتر از سایر افراد جامعه هستند.
وی درادامه گفت: داعش یک تفکر جریان انحرافی بود و جامعه نمی تواند نسبت به این تفکرات بی تفاوت باشد و شهر کرج به دلایل خاص اجتماعی از جمله وجود زندان ها ،حاشیه نشینی و مهاجرپذیری بیش از پیش دراین مولفه مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است دبیرانجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت قرار بود درهمایشی امروز در کرج برای معلمان ضمن خدمت در خصوص موضوع مسیحیت تبشیری به ایراد سخنرانی بپردازد که به دلیل شیوع بیماری کرونا این همایش لغو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.