مردم  ایران اسلامی در این سالها امتحان خود را بارها پس داده اند و هرگاه دشمن تبلیغات بیشتری بر ضد نظام جمهوری اسلامی انجام داده است پشتیبانی و حضور بیشتری را از سوی آحاد مردم شاهد بودیم.

اینک پس از خلق حماسه پرشور ۲۲ بهمن آحاد مختلف مردم جناح و گروههای سیاسی برای خلق حماسه ای دیگر آماده می شوند تا با حضوری معنا دار در عرصه مشارکتی انتخابات وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلام نشان دهند.

امروز تمام  گروه ها و جناح های سیاسی کشور  به خوبی به نقش حضور آگاهانه مردم در انتخابات پی برده اند و این مهم به اثبات رسیده که آرای مردم سنگری در دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

به همین منظور خبرگزاری جمهوری اسلامی با برگزاری میزگردی در خصوص اهمیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر با برخی از احزاب و گروهها در عرصه مشارکتی پیش رو درگام دوم انقلاب پرداخت.

انتخابات دستاورد عظیم ملت ایران 

رییس حزب اعتدال و توسعه استان البرز با اشاره به نقش تاریخی مردم در عرصه های مختلف گفت: مردم ایران چند ویژگی منحصر به فرد دارند که از جمله آنها می توان به  اعتقادات ویژه مذهبی آنان و وفاداری به نظام اسلامی اشاره کرد.

صلاح الدین دلشاد افزود: بارهبری امام راحل (ره) مردم وارد عرصه های مختلف مبارزه با ظلم شدند و توانستند با استعدادها و توانایی هایی که داشتند عرصه را به رغم هجمه های سنگین دشمنان برای مخالفان نظام اسلامی تنگ کنند.

وی ادامه داد: چنانچه امروز شاهد آن هستیم به رغم تحریم ها در خیلی از صنایع پیشرو شده و در جنگ تحمیلی نیز توانستیم در مقابل دشمنان ایستادگی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اظهار داشت: رهبری حکیمانه امام راحل (ره) و اتحاد مردم از جمله مولفه های مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود که در طول این سالیان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ سرافراز ایران اسلامی می توان به این نکته دست یافت که این انقلاب به برکت رهبری امام (ره) و رشادت شهدا دستاوردهای جاودانه ای داشته که از جمله آن می توان به دخالت مردم در تعیین سرنوشت آنان اشاره کرد.

دلشاد خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب انتخابات است که  امروز وظیفه تمام آحاد مردم و گروه ها حفاظت از این سرمایه عظیم انقلاب اسلامی است چرا که یکی از عرصه هایی که دشمن مورد ارزیابی قرار می دهند حضور در انتخابات خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتخابات پیش رو محکی است برای ایرانیان که چقدر به نظام اسلامی وفادار هستند و اگر مردم را تشویق به حضور در انتخابات داشته باشیم حاکی ازآن است که پایبند به اهداف مقدس جمهوری اسلامی هستیم .

شورای نگهبان ملاک است

رییس حزب اعتدال و توسعه استان البرز با اشاره به اعلام رد صلاحیت ها ازسوی هیات های نظارت گفت: شورای نگهبان یکی از ارگان هایی است که بهترین انسان های شایسته درآن عضو هستند و معیارهای آنان ملاک عمل بوده  بنابراین اگر افرادی رد صلاحیت شده اند باید عملکرد خود را بررسی کنند و نباید این ارگان مهم نظارتی را متهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت ها به تناسب پست ها افزایش می یابد افزود: امروز با توجه به شرایط سختی که در کشور حاکم است باید به گونه ای عمل کنیم که بسترها برای امید مردم هرچه بیشتر فراهم شود.

دلشاد گفت: برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی افراد توانمند و ولایی از جمله سردارسلیمانی را از دست داده ایم اگرچه نماد انقلاب شهادت است اما باید با ادامه راه این الگوهای ایثار جامعه را هرچه بیشتر درمسیر تعالی قرارداد.

وی تاکید کرد: مردم به عنوان پیروان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در برابر توطئه های دشمنان می ایستند و با انتخابات پرشور این مسیر تقویت می شود بنابراین نباید بگذاریم که دشمنان از عدم حضور ما سوء استفاده داشته باشند که دراین بین احزاب نقش پرثمری را ایفاء می کنند.

دلشاد افزود: از احزاب و گروه های مختلف توقع می رود با نگاه ارزشی به بحث انقلاب اسلامی عرصه های مشارکت را مورد توجه قراردهند چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که حس میهن پرستی دارند به طور یقین در انتخابات شرکت کنند.

قدرت طلبی مانع خدمت به مردم

عباسعلی اوسطی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان البرز نیز  گفت: علاوه برایجاد بسترهای مشارکت حداکثری باید زمینه ها را برای انتخاب آگاهانه مردم نیز فراهم کرد.

وی افزود: نقش انتخاباتی احزاب صرفا به معرفی و حمایت از کاندیداهای خاص محصور نمی‌شود و تحکیم پایه‌های نظام با حضور جریان‌ها و بازیگران عرصه‌های مختلف امکان پذیر است.

اوسطی گفت: یکی از این جریان ها ی عرصه سیاست تشکل‌ها و احزاب سیاسی هستند که می توانند تربیت انسان های سازنده را نیز داشته باشند.

وی تاکید کرد: گروه هایی که پس از انتخابات خاموش می شوند یا به مسایلی مانند پول و قدرت فکر می کنند به طور یقین نمی توانند خدمت شایسته ای داشته باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان البرز اضافه کرد: بنابراین احزاب باید به خواسته های مردم توجه داشته باشند و دولت موظف است که پاسخگوی احزاب باشد.

وی در بحث رد صلاحیت ها اظهار داشت: نظام اسلامی متعلق به تمام مسلمان است و شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی شاخص های خاص خود را دارد .

اوسطی ادامه داد: مجلس از ارکان مهم تصمیم گیری است بنابراین نباید افرادی که توانایی ندارند در این عرصه ورود کنند چراکه امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان بیداری اسلامی داشته و باید از فرصت های بدست آمده برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور بهره برد.

دلخوری جوانان از مدیریتها 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت جوانان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امروز جوانان نظام اسلامی از انقلاب دلخوری ندارند بلکه مدیریت ها است که سبب ناراحتی آنان شده بنابراین با توجه به توطئه های رنگارنگ دشمنان باید این قشر جامعه را هرچه بیشتر مورد توجه قرارداد .

وی تاکید کرد: امروز باید جوانان را به عنوان قشری موثر در عرصه های مشارکت بیش از پیش مدنظر قرار داد و شور انتخاباتی در قشر جوان نهفته است .

اوسطی با دعوت از آحاد مردم و احزاب برای حضور پرشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید هرچه بیشتر احزاب درفضای همدلی با هدف ارتقای سطح مشارکت درکنار هم قرار گیرند چراکه درشرایطی که دشمن هجمه های سنگینی برای نظام اسلامی دارد باید از تخریب یکدیگر پرهیز کرد و فضای با نشاطی را برای انتخابات پیش رو با هدف ناامیدی دشمنان بوجود آورد.

جبهه اصلاحات بدنبال شور انتخابات

حساسیت دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت حضور همه جانبه احزاب و دعوت از مردم در این برهه پراهمیت موضوع دیگری بود که عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت استان البرز و  دبیر جبهه اصلاحات استان البرز به آن پرداخت.

محمد مسیبی افزود: جبهه اصلاحات قائل به شور انتخابات بوده و اعتقاد به ظرفیت های قانون اساسی دارد چرا که معتقدیم انتخابات ثمره کارسیاسی ، فرهنگی و اجتماعی تمام افراد متخصص است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود به عنوان مهم‌ترین نماد مردم سالاری شمرده می‌شود، بر این اساس در ضرورت اصل وجود انتخابات و کارکردهای مثبت و مفید آن در وضعیت کنونی جهان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

مسیبی گفت: از ثمرات دیگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات، این است که مانع از این می‌شود که بیگانگان توان دخالت در امور داخلی کشور را پیدا کنند.

حرف جوانان شنیده شود

وی تاکید کرد: احزاب نباید فقط در انتخابات حضور یابند، باید استفاده از احزاب همیشگی باشد و جوانان نباید فقط برای عرصه های مشارکتی وارد میدان شوند.

مسیبی اظهار داشت: امروز جوانان به دنبال آن هستند تا حرف های آنان شنیده شود بنابراین باید اقدامات موثر را در این زمینه داشت.

دبیر جبهه اصلاحات استان البرز اضافه کرد: نباید انتخاب فرد شایسته را فدای تعصبات قومی و قبیله‌ای  کرد چرا که نه تنها پیشرفتی نخواهیم داشت بلکه گاه تعصبات نابجا جامعه را از رسیدن به هدف نهایی بازمی دارد.

وی یادآورشد: یکی از مشکلات دربحث احزاب ترس و واهمه در فعالیت حزبی است در حالی که احزاب نقش سازنده ای در عرصه های مختلف دارند و باید بسترها را برای فعالیت هرچه بیشتر آنها فراهم کرد.

 طبق آخرین گزارش های رسمی از حوزه های انتخابیه استان البرز از مجموع ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در این استان صلاحیت ۱۲۴ نفر تائید شد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر و ۶ شهرستان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .

این استان دارای حوزه انتخابیه شامل کرج ، اشتهارد و فردیس  با ۲ کرسی و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان با یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.